וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים, שני מכתבים וקלטת שמע אחת

יותר משלוש שנים שגלעד שליט נמצא בשבי, ועד כה התקבלו רק מסרים ממנו. כעת מקווים בישראל שבניגוד למכתבים וקלטת השמע, מסרט הווידאו ניתן יהיה להעריך את מצבו

קלטת הווידאו ובה החייל החטוף גלעד שליט, שתגיע הבוקר (שישי) לישראל, איננה אות החיים הראשון שהתקבל מאז נחטף לפני כשלוש שנים. שלושה אותות נוספים הגיעו בזמן שחלף, אך זהו אות החיים המצולם הראשון. בישראל מקווים כי בקלטת יתברר מצבו הבריאותי הנוכחי של שליט. עד כה נאלצו בישראל לשער את מצבו של שליט מתוך מכתביו, אשר שיערו כי הוכתבו לו.

כשלושה חודשים לאחר חטיפתו, באוקטובר 2006, התקבל בישראל המכתב הראשון ששלח שליט להוריו. המכתב היווה תנאי מצד ישראל לפתיחת משא ומתן לשחרורו. במכתב, שככל הנראה הוכתב לשליט על ידי חוטפיו, נכתב: "אל אמא ואבא אחיי וחבריי אני שולח לכם שלום. הבריאות שלי מתדרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית וזה גורם לי לדכאונות רבים".

עוד נכתב כי "אני מכחה (הטעות במקור) שייגמר הסיוט הבלתי נסבל ואנושי בו אני נמצא ואני ישתחרר מהכלא הסגור והמבודד במיוחד אחרי שעבר יום הולדתי ה-20, אותו קיוויתי שנחגוג יחדיו". תוכן המכתב נשמר בידי ממשלת ישראל ומשפחת שליט עד לפני מספר שבועות, אז פורסם תוכנו בתקשורת.

תפילה בכותל לציון יום הולדתו ה-23 של גלעד שליט. מגד גוזני
לא פרסמו את תוכן המכתב הראשון מבנם, עד שהתפרסם בתקשורת שלוש שנים לאחר שהתקבל. נעם ואביבה שליט/מגד גוזני

בחודש יוני 2007 השמיע חמאס קלטת שמע בה נשמע קולו של שליט. בקלטת אמר שליט בין היתר: "אני גלעד בן נועם שליט, הכלוא אצל המוג'אהידין (הלוחמים). אמא ואבא, אחותי ואחי, חברי בצה"ל. אני מוסר לכם דרישת שלום ואת געגועיי לכולכם".

עוד נאמר בקלטת: "כמו שיש לי הורים, אמא ואבא, גם לאלפי העצירים הפלסטינים יש אמהות ואבות שחייבים להחזיר להם את בניהם. יש לי תקווה גדולה בממשלתי שתתעניין בי יותר ותיענה לדרישות אל מוג'הדין. הרב"ט גלעד שליט". נעם שליט, אביו של גלעד, אמר בעת פרסום הקלטת כי היא "מעודדת, אבל אנחנו רוצים שמישהו בלתי תלוי יבדוק את מצבו הרפואי והנפשי, ואת התנאים שבהם הוא מוחזק. אני מניח שזה מכתב שהם הכתיבו לו, ואין כאן אינדיקציה למצבו האמיתי".

בחודש יוני 2008 קיבלה משפחת שליט מכתב נוסף מגלעד. המכתב הועבר להוריו כחלק מהתחייבות חמאס לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר.

לטענת חמאס, קלטת הווידאו מוכיחה מעל לכל ספק כי גלעד שליט חי ובריא גם לאחר מבצע עופרת יצוקה. בניגוד לאותות החיים האחרים, קבלתה הותנתה בשחרור 20 עצירות ואסירות פלסטיניות מבתי הכלא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully