וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "האלימות הישראלית אינה מקובלת"

לדברי ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת ביקור המתנחלים בהר הבית נועד במכוון ליצור פרובוקציה ולפגוע במתפללים המוסלמים. "אלה לא פעולות של גוף השוחר לשלום"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת גינה היום (ראשון) את האלימות הישראלית נגד מתפללים בהר הבית מוקדם יותר היום. "התקפה על אזרחים פשוטים ומתפללים באל-אקצה אינה מקובלת", אמר עריקאת לסוכנות הידיעות מען. "על ישראל להפסיק את כל הפעולות העלולות להבעיר את האזור".

"עתידה של ירושלים נעוץ במשא ומתן, הוא לא יוחלט על ידי פעולות אלימות", אמר עריקאת. "ליווי משטרתי למתנחלים המתנגדים לשלום בכל מחיר, ושנוכחותם נועדה במכוון ליצור פרובוקציה, אינה פעולה של גוף המחוייב לשלום, אלא של גוף המעוניין להסיר כל תקווה לשלום". לטענת עריקאת ביקור המתנחלים כוון במיוחד לאזור יום השנה לביקורו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בהר הבית, ביקור שהצית את האינתיפאדה השנייה.

מוקדם יותר היום קרא בכיר בארגון חמאס, מוחמד אבו עסכר, להמוני העם הפלסטיני "בכל רחבי הגדה המערבית, רצועת עזה וכן לערביי ישראל לפתוח באינתיפאדה חדשה כנגד הכיבוש הציוני והתנחלויותיו בתגובה להתקפות של המתנחלים שפרצו לרחבת מסגד אל-אקצא הקדוש היום בבוקר".

במהומות נפצעו 12 שוטרים ו-17 פלסטינים באורח קל במהלך עימותים במתחם הר הבית בירושלים. שני שוטרים ושני מתפללים פלסטיניים נפצעו במתחם הר הבית, ואילו השאר נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים בסמטאות העיר העתיקה.

העימותים במתחם הר הבית החלו לאחר שעשרות מוסלמים יידו אבנים וקראו קריאות מחאה לעבר קבוצת יהודים שעלתה אל ההר. כוחות המשטרה פיזרו את המתפרעים ברימוני הלם ועצרו שניים מהם. המתחם נסגר לכניסת יהודים, והסדר במקום נשמר כעת.

במקביל, פלסטינים יידו אבנים לעבר שוטרים בסמטאות העיר העתיקה. בעימותים שהתפתחו במקום נפצעו 15 פלסטינים ועשרה שוטרים. הפצועים הפלסטינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מוקאסד במזרח ירושלים. שמונה מ-12 השוטרים שבסך הכל נפצעו היום פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. ארבעת הנוספים טופלו במקום על ידי מד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully