וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט כפיר מתגונן: עדותי פורשה שלא כראוי

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

23.9.2009 / 15:13

מפקד חטיבת כפיר הגיב היום לעתירה שהוגשה נגדו לאחר שהשתמע מעדותו כי ניתן להכות פלסטינים עצורים. "מעולם לא נתתי פקודה או היתר לכך"

מפקד חטיבת כפיר, אל"מ איתי וירוב, הגיב היום (רביעי) לעתירה שהגישו נגדו הארגונים "יש דין" והאגודה לזכויות האזרח בה דרשו לפתוח בחקירה פלילית נגדו ולהשעות אותו לאלתר מתפקידו בעקבות עדותו ממנה עלה כביכול שמותר להפעיל כוח נגד פלסטינים עצורים. מחר, יתקיים בבג"ץ דיון בעתירה.

"העתירה מבוססת על עדותו שפורשה שלא כראוי ושלא לפי כוונתו", נכתב בתגובה שנמסרה היום לבית המשפט העליון. בתגובה נכתב כי אל"מ וירוב "התנסח בצורה כזו שניתן היה להבין כי כאילו לגישתו, הפעלת כוח נגד אזרחים היא דבר אפשרי. ולא היא: לא זו בלבד שהמשיב יודע כי לא קיים נוהל המתיר לחיילי צה"ל להפעיל אמצעים פיזיים להוצאת מידע מאדם בלתי מעורב, הוא מעולם לא נתן פקודה או היתר לכך".

לדבריו, העתירה "מבוססת על 'הדבקת' קטעי ציטוטים שאינם קשורים אלה לאלה, על ציטוט משפטים שאינם שלמים מתוך עדותו, תוך השמטת חלקים עיקריים, ועל הוצאת מסקנות בלתי רלוונטיות ובלתי נכונות מציטוטים 'מודבקים' וחלקיים אלה". עוד נכתב כי אל"מ וירוב לא היה מעורב כלל באירוע בגינו עמד סגן מלול למשפט, בו וירוב העיד.

לאחר עדותו של וירוב, זימן אותו אלוף הפיקוד גדי שמני לפגישה, שם נזף בו על דבריו ובהודעה של צה"ל נאמר כי האלוף אמר למח"ט שעדותו "אינה מייצגת את המציאות" וכי הוא "ממעיט בערכם של אירועי אלימות". בעקבות כך הועלתה דרישה להעמיד לדין את שמני בגין שיבוש הליכי משפט, שכן הנזיפה הייתה בגדר התערבות בוטה בהליך המשפטי המתנהל כנגד סגן מלול. גם הרמטכ"ל גיבה את עמדתו של שמני בהזדמנויות שונות. בעקבות כך דרש סנגורו של מלול לזמן לעדות גם את הרמטכ"ל, אולם בהמשך נמשכה בקשה זו.

בסוף חודש יוני הגישו הארגונים 'יש דין' והאגודה לזכויות האזרח עתירה לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית ולהשעות באופן מיידי את מפקד חטיבת כפיר אל"מ איתי וירוב ואת מפקד יחידת שמשון לשעבר, בגין עדותם במהלך משפטו של סגן אדם מלול הנאשם כי הכה פלסטיני בעת מעצר בכפר קדום. כזכור אל"מ וירוב העיד לטובתו של מלול ואמר כי ישנם מצבים בהם שימוש באלימות הוא מותר במהלך מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully