וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן טוען: אמרתי לשוטרים שאני חש מאויים

איילה חננאל ועומר רבין

21.9.2009 / 7:19

אלמונים ירו הערב ברעננה לעבר רכבו של איש העסקים אלי רייפמן, נזק קל נגרם לרכבו. לאחר המקרה סיפר רייפמן לשוטרים כי בתקופה האחרונה קיבל איומים. פרקליטיו: "לא תיארנו לעצמנו שהסכנה כל כך ברורה ומוחשית"

אלמונים ירו אמש (ראשון) לעבר רכבו של איש העסקים אלי רייפמן ברחוב זרחין ברעננה. רייפמן לא נפגע אך נזק קל נגרם לרכב. משטרת כפר סבא פתחה בסריקות לאיתור מבצעי הירי. עובר אורח הבחין בשני אלמונים רכובים על אופנוע, שהאטו סמוך לרכבו של רייפמן. לדברי עובר האורח, אחד משני האלמונים שלף את אקדחו וירה ברכב. בתשאול שנערך לרייפמן לאחר הירי, הוא סיפר לשוטרים כי בתקופה האחרונה הוא קיבל איומים ו"חש מאוים", כלשונו.

רייפמן אמר הלילה כי "האירועים הללו לא ימנעו ממני להגיע היום לבית המשפט העליון ולהמשיך ולקיים את צו בית המשפט". פרקליטיו של רייפמן, עורכי הדין דורון אפיק ושלומי תורג'מן, אמרו לוואלה! חדשות שהם ציינו כבר בהליך הקודם בבית המשפט העליון שקיימת סכנה לחייו של רייפמן. "לא חזרנו על זה בערעור הנוכחי על צו המעצר מכיוון שרייפמן נחוש לקיים את צו בית המשפט ולהעביר את מניותיו באמבלייז ולא רצינו שזה ישמע כתירוץ. לא תיארנו לעצמנו שהסכנה כל כך ברורה ומוחשית".

ביום רביעי שעבר דחה השופט חנן מלצר את מועד הדיון בעניין ההחלטה האם לשלוח את רייפמן, המשמש כיו"ר חברת אמבלייז למאסר לאור ביזיון החלטת בית משפט. הדיון, שאמור היה להתקיים ביום חמישי, נדחה למחר מיד בתום ימי החג של ראש השנה. השופט ציין בהחלטתו כי דחיית מועד הדיון נעשית עקב אילוצי בית המשפט, מבלי לפרט.

לפני שבועיים עירער רייפמן לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שהורה על מאסרו אם לא יעביר בתוך 24 שעות את מניותיו לידי המנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז. ההחלטה ניתנה במסגרת בקשה לבזיון בית משפט שהגיש ארז. במרץ 2009 ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. במהלך כינוס הנכסים הוברר כי לרייפמן חובות בסך כולל של כ-250 מיליון שקל לנושים שונים בארץ ובעולם.

בצאתו מבית המשפט אז, טען רייפמן כי,"המנהל המיוחד עו"ד איתן ארז, הבטיח 'אני אגמור אותך, אני אשבור אותך'. הוא שלח אלי את גל יוסף כדי להשיג רשימה של נאמנים. אני חושש לחיי כי זה איים עלי. לא חשבתי שחיי בסכנה עד היום שבו ארז הביא את יוסף לפגישה משותפת". גל יוסף הוא איש עסקים מרמת גן ששמו נקשר גם בפלילים. הוא מוכר כאחד מבעליה של קבוצת הכדורגל הכח רמת גן

רייפמן: לא לוויתי כספים בשוק האפור

גורמים שונים בשוק ההון המקורבים לרייפמן ולחברת אמבלייז שבבעלותו סיפרו בחודשים האחרונים שלא לציטוט כי רייפמן לווה כספים בשוק האפור במטרה לממן חובות אישיים והשקעות שירדו לטימיון על רקע המשבר הכלכלי.

רייפמן עצמו, באמצעות עורכי דינו שלומי תורג'מן ודורון אפיק, דחה לאחרונה את הטענה בכתב ההגנה אותו הגיש לבית המשפט בשלהי חודש יולי ובו נכתב: "בניגוד לאווירה הציבורית אשר נוצרה, המערער לא לווה כספים ממקורות פליליים ובטח שלא כדי לממן חובות אישיים או לממן אורח חיים בזבזני - המערער לווה כספים מאנשים פרטיים וגורמי מימון חוץ בנקאיים ברישיון כדי לממן הגנה על אלפי עובדים ובעלי מניות של חברה ציבורית המצויה במאבק שליטה".

גורמים מקורבים לחברת אמבלייז העריכו בשיחה עם וואלה! עסקים כי לא הייתה כוונה לפגוע הערב ברייפמן עצמו באופן אישי: "לא מן הנמנע שהכוונה הייתה להעביר מסר - מחר צפוי להתקיים דיון נוסף בעניינו וייתכן שייאלץ בקרוב לבלות זמן במאסר. יכול להיות שגורמים בשוק האפור רצו לאותת לו את רצינות כוונותיהם ולקנות את שתיקתו". עם זאת גורמים המקורבים לרייפמן מסרו כי,"מהאופן בו בוצע היריי ניתן היה להסיק כי היה מדובר בניסיון חיסול או לפחות או ניסיון לפגוע ברייפמן ולא רק ירי לשם אזהרה". צו איסור פירסום הוטל על פרטי החקירה.

עדכון ראשון 21:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully