וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח האו"ם - כמו הקביעה שהציונות גזענית"

נמשך הניסיון הישראלי להתמודד עם מסקנות הדו"ח הקשה של האו"ם, בנוגע למבצע בעזה. בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק, אמר סגן שר החוץ כי "יש להתייחס לדו"ח גולדסטון כמו להחלטה שהשוותה את הציונות לגזענית ולכן יש לפעול נגדו בכוח"

ישראל ממשיכה לנסות להדוף את ממצאי הדו"ח הקשה שפרסם אתמול האו"ם בנוגע לפעולות צה"ל במבצע עופרת יצוקה. הדו"ח קבע, בין היתר, כי ישראל ביצעה במהלך המבצע פשעי מלחמה. סגן שר החוץ דני איילון נפגש היום (רביעי) עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק וקרא להם להתגייס ולפעול בכל הכוח נגד דו"ח גולדסטון. בנאום בפני ראשי ארגון AJC אמר סגן שר החוץ כי "יש להתייחס לדו"ח גולדסטון כמו להחלטה 3379 של האו"ם, שהשוותה את הציונות לגזענית, ולכן יש להתגייס ולפעול בכל הכוח נגד הדוח במטרה להסירו ולסכלו".
.
לדבריו, "דו"ח גולדסטון הוא ניסיון מסוכן לפגוע בעקרון ההגנה העצמית של מדינות דמוקרטיות, ונותן לגיטימציה לטרור". בהמשך היום ייפגש סגן השר אילון עם שגרירת ארה"ב לאו"ם סוזן רייס ובכירים נוספים בממשל ובקונגרס, ובכוונתו להעביר להם מסר דומה בנושא הדו"ח.

נשיא המדינה שמעון פרס תקף היום בחריפות את דו"ח הוועדה הבינלאומית של האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה. "הדו"ח עושה צחוק מההיסטוריה. הוא אינו מבחין בין תוקפן לבין מתגונן. המלחמה היא פשע והפושע הוא התוקפן. למתגונן אין ברירה". אמר פרס. לדבריו, "ארגון הטרור של החמאס הוא זה שפתח במלחמה, וגם ביצע פשעים נוראיים אחרים". הוא הוסיף כי מחבר הדו"ח, השופט ריצ'רד גולדסטון, לא היה כותב את הדברים אילו ילדיו היו מתגוררים בשדרות וחיים שם את אימת הטילים".

פרס הוסיף כי "הדו"ח מעניק למעשה לגיטימציה ליוזמות טרור, ליוזמת הירי וההרג. הוא מתעלם מחובתה וזכותה של כל מדינה להגנה עצמית, דבר שנקבע במפורש באמנת האו"ם. ישראל ניסתה, בדרכים מדיניות להביא להפסקת האש, כולל פניות רבות לאו"ם. החמאס החל במתקפת טרור רצחנית כשהוא יורה אלפי פצצות ללא אבחנה על ראשי ילדים נשים ואזרחים חפים מפשע. החמאס, במקום לבנות את עזה ולדאוג לרווחת תושביה, בנה מנהרות תקיפה נגד ישראל והשתמש באכזריות בילדים ובאזרחים ,כדי להסתיר את הטרוריסטים ולהחביא את אמצעי הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully