וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוטו הוא מסחטת כסף מהציבור"

עומר רבין

14.9.2009 / 18:34

נמשכת המחאה סביב סיכויי הזכייה הנמוכים בלוטו החדש. ח"כ פינס דורש כינוס דיון דחוף של ועדת הכספים ועצומות ברשת קוראות לחרם צרכנים כנגד מפעל הפיס

בזמן שבמפעל הפיס ממשיכים לספור בסיפור את ההכנסות ההולכות וגדלות לקראת הגרלת ה-80 מיליון מחר - בכנסת וברשת האינטרנט מעוררת הגרלת הלוטו עוד ועוד הדים.

הפרס הראשון בהגרלת הדאבל לוטו יעמוד מחר על 80 מיליון שקלים - וגם הפעם מדובר בפרס הגדול ביותר בהיסטוריה של ההגרלות בישראל, ולא בכדי: כבר חודשיים, מאז אמצע חודש יולי, שלא נמצא זוכה בפרס הראשון באף אחת מהגרלות הלוטו - וזאת על אף שיאים חסרי תקדים בכמות הטורים והטפסים שמולאו ונשלחו למפעל הפיס.

הסיבה לכך היא סיכויי הזכייה הסטטיסטיים במשחק שירדו פלאים - כאשר כעת מחוייבים המשתתפים לנחש במדוייק 6 מספרים מתוך 37 שעולים בגורל וגם את "מספר חזק" תואם עבור כל טור.

"מהמצב הנוכחי עולהחשש כי בשיטה הנכחית נעשה צעד אחד רחוק מדי לקראת מפעל הפיס, וסיכויי הזכייה בפרסים נפגעו יתר על המידה", כתב אמש ח"כ אופיר פינס-פז יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אברהם גפני והוסיף: "במצב זה יש חשש כי הגרלות הלוטו יהפכו עוד יותר מבעבר למסחטת כסף מן הציבור, אשר כתוצאה מאשליה סבור כי סכוייו לזכות נותרו כשהיו. בסופו של דבר מדובר בהימורים ברישיון והדבר קיבל מימדים מפלצתיים".

ח"כ פינס דרש לכנס את ועדת הכספים לדיון בנושא לאור העובדה כי 18 הגרלות כבר התקיימו ללא כל זוכה בפרס הראשון ולאור העובדה כי ההכנסות הזורמות למפעל הפיס גבוהות משמעותית מבעבר.

"עם כל הכבוד לתרומתו של הפיס למימון פרוייקטים ציבוריים דומה כי הגולם קם על יוצרו והאיזונים הופרו" סיכם פינס, שביקש מהועדה לדרוש הסברים מראשי מפעל הפיס.

כזכור, בעבר כבר יצאו פקידי האוצר כנגד חוקי ההגרלה החדשים של הפיס ודרשו לבטל אותם בטענה כי הם חורגים מהרישיון שניתן למפעל לקיום הגרלות וכי השינוי המשמעותי בסיכויי הזכיה נעשה שלא כדין. במפעל הפיס הגיבו אז, כמו גם היום, כי 23 המיליונרים החדשים ש"נולדו" מאז השתנו חוקי המשחק לפני כ-7 חודשים מהווים הוכחה לסיכויי הזכייה בו והיענות הציבור והביקוש לטפסי לוטו מדברת בעד עצמה.

במקביל לפעילות הפרלמנטרית, גם רשת האינטרנט כצפוי לא נשארת אדישה: בימים האחרונים נפוצו מספר עצומות וכן קבוצות פייסבוק אשר זוכות לפופולריות ולהצטרפות של מאות גולשים הקוראים לחרם צרכני כנגד מפעל הפיס ומוצריו: "מפעל הפיס מרמה את הציבור ומעודד ילדים, מובטלים ואנשים חסרי אמצעים לבזבז את כל הכסף שלהם על הגרלה שהסיכוי בה הוא יותר אפסי מאפסי - בלוטו הכל אפשרי כמו שאומרת הפרסומת, חוץ מלזכות כמובן", נכתב באחת העצומות.

הגרלת הלוטו הקרובה תיערך כאמור מחר (שלישי), כאשר הפרס הראשון בלוטו יעמוד על 40 מיליון שקלים ובדאבל לוטו - 80 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully