וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חוסל בסומליה מתכנן הפיגוע במומבסה

על פי תושבים סומלים, מסוקי קרב ירו לעבר סלאח עלי סלה-נבהאן, אשר אחראי לפיגוע בו נהרגו 15 בני אדם וירי הטילים לעבר מטוס של חברת "ארקיע"

תושבים בסומליה דיווחו אחר הצהרים (שני) כי תקיפת מסוקי הקרב מוקדם יותר היום כוונה נגד מתכנן הפיגועים במטרות ישראלות בקניה בשנת 2002. על פי הדיווח, התקיפה, בה נהרגו שני בני אדם, כוונה נגד סלאח עלי סלח-נבהאן, אחד מהמחבלים המבוקשים ביותר באפריקה. הוא עמד מאחורי הפיגוע במלון במומבסה, בו נהרגו שלושה ישראלים ו-12 בני אדם נוספים. בשעה שאירע הפיגוע נורו מספר טילי כתף לעבר טיסת "ארקיע" מהמדינה, אשר גם עליהם היה אחרי סלה-נבהאן.

את הפיגוע במלון "פרדייז", יעד תיירותי מועדף של ישראלים, ביצעו שלושה מחבלים מתאבדים. הפיגוע אירע זמן קצר אחרי שקבוצת ישראלים הגיעה למלון משדה התעופה. בעוד האורחים נרשמים בלובי, התפרץ ג'יפ מסוג "פאג'רו" מבעד למחסום הברזל בכניסה למלון והתפוצץ בפתח המלון.מעוצמת הפיצוץ נפגעו אורחים ועובדים רבים במלון, והמלון נשרף כולו.

סמוך לאותה השעה נורו שני טילים מסוג "סטרלה" לעבר מטוס של חברת "ארקיע" שהמריא משדה התעופה בעיר. איש לא נפגע בתקרית, והמטוס הצליח לנחות לשלום בארץ. כקילומטר משדה התעופה נמצאו ארגזי הטילים, אך הרכב ממנו נורו הצליח להימלט מהמקום.

על הפיגוע קיבל אחריות ארגון המזוהה עם אל קאעדה, אשר טען כי ביצע אותו "כדי להשמיע לעולם את זעקתם של הפליטים הפלסטינים". סלה-נבהאן נחשב כאחד מהמחבלים המבוקשים ביותר באפריקה בעקבות הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully