וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: ברק אישר 455 דירות חדשות בגדה

לפני ההכרזה על הקפאת הבנייה בשטחים, אישר שר הביטחון יחידות דיור חדשות בהתנחלויות הר גילה, מודיעין עלית, אגן איילות, קידר, משכיות, מעלה אדומים ואלון שבות

שר הביטחון אהוד ברק אישר היום (שני) באופן רשמי בניית 455 יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות בגדה המערבית. זאת בטרם ההכרזה הרשמית של הממשלה על הקפאת הבנייה בשטחים.

בהר גילה שבגוש עציון אישר שר הביטחון בנייה של 149 יחידות חדשות. במודיעין עילית אושרו 84 יחידות דיור, באגן איילות שבפסגת זאב 76 יחידות דיור, בקידר (סמוך למעלה אדומים) - 25 יחידות דיור. במשכיות שבבקעת הירדן אושרו 20 יחידות חדשות, במעלה אדומים 89 יחידות ובאלון שבות שבגוש עציון 12 יחידות. בנוסף, אישר ברק הקמת פארק ספורט אתגרי בעיר אריאל.

בנאום שנשא בבית יד לבנים בהרצליה, אמר ברק כי "אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מלאת חשיבות. אנחנו נמצאים ערב החלטות מדיניות חשובות". שר הביטחון הוסיף כי הוא מאמין שיש לתמוך "בפיקחון ובלב פתוח ביוזמה האמריקאית להובלת הסדר אזורי כולל במזרח התיכון. ההסדר הזה יכלול נורמליזציה עם גורמים מתונים בעולם הערבי, אך ייתן רוח גבית לתהליך משמעותי עם הפלסטינים ואני מקווה שבעתיד גם עם הסורים".

לטענתו, "גם אם יש מחלוקת עם ארצות הברית, אני משוכנע שאפשר להתגבר עליה ולהניע בתנופה תהליך משמעותי שיוביל לשתי מדינות לשני עמים".

"תוכנית ההקפאה - פארסה מדינית"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לעולם הערבי לנקוט בעמדה ערבית מאוחדת נגד הבנייה בהתנחלויות. כך מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, הבנייה בהתנחלויות פוגעת במאמציו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לכונן שלום במזרח התיכון. "לא נשוב למשא ומתן לפני שתופסק הבנייה בהתנחלויות", הבהיר.

גם תנועת שלום עכשיו הגיבה על האישור שהעניק שר הביטחון אהוד ברק לבניית יחידות דיור חדשות בגדה. מהתנועה נמסר, כי "המתנחלים מקבלים מממשלת ישראל מתנת חג משמעותית של בנייה בהתנחלויות. עמוק בשטח הגדה ובמרחק עשרות קילומטרים מהקו הירוק אישורי הבנייה הופכים את תוכנית ההקפאה לפארסה מדינית".

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) אמר בתגובה כי הודעת שר הביטחון "מזיקה ומקוממת". לדבריו, "הממשלה מנסה לעוור את עיני הציבור בהחלטות מגוחכות שאינן אומרות דבר מבחינת ההתיישבות בשטח, אולם הן מקוממות שלא לצורך את דעת הקהל העולמית כנגד ישראל". הוא הוסיף, כי "ממשלת כן ולא של ישראל נגררת בעל כורחה למשא ומתן אשר צפוי כמובן להיכשל. כך גם אוכלת מדינת ישראל את הדג המסריח וגם מגרשים אותה מן העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully