וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ביבי מנסה למשוך זמן ולא להחליט"

פנחס וולף וניר יהב

4.9.2009 / 15:40

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על כוונת רה"מ לאשר מאות דירות חדשות בשטחים, לפני הקפאת הבנייה. ח"כ לבני: "הממשלה הקודמת בנתה והנושא לא עמד במרכז"

חברי כנסת מימין ומשמאל הגיבו היום (שישי) על תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בניית מאות יחידות דיור חדשות בגדה המערבית, לפני הכרזתו על הקפאה זמנית של הבנייה. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) ביקרה את הדיווחים ואמרה כי "רואים שהממשלה הזאת רק רוצה להסתדר עם כולם, זה לא מוביל אותנו לשום מקום". לדברי לבני, שנאמה בכנס ארגון גמלאי צה"ל, "בתקופתנו בנו גם בירושלים וגם בגושי ההתיישבות, אף פעם לא אהבו את זה, אך מעולם זה לא היה בלב הדיון בין ישראל והעולם".

היא תלתה את ההבדל בכך שהממשלה הקודמת, בראשותו של אהוד אולמרט "לא עסקה במשיכת זמן ובניסיונות הישרדות". לטענתה, "בתהליכים האלה שמנסים לשרוד ולהסתדר עם כולם, לא נשמור על האינטרסים של ישראל ועל מה שחשוב לנו ולא נתקדם בדבר".

לדברי חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), החלטת נתניהו שמה את בקשת ההקפאה של הממשל האמריקאי ללעג ולקלס. "למעשה מדובר בישראבלוף טיפוסי, מבית המדרש של נתניהו, ללכת עם ולהרגיש בלי", אמר טיבי.

גם חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) התייחס לתוכנית נתניהו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כבל, כי "למרות הפרסום אודות הקפאת הבנייה בהתנחלויות, שזהו מהלך חיובי ונחוץ, נראה שהממשלה מתעקשת בכל זאת להמשיך במדיניות סרבנות השלום. אם נתניהו יראה נכונות אמיתית לקיים משא ומתן, להקפיא התנחלויות ולעשות פעולות נדרשות לקדם שלום עם הפלסטינים, הרי שיזכה לתמיכה. אבל כשרואים את המשך הבנייה נראה שלא זו כוונתו".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר בתגובה כי "מדובר בשני מהלכים המנטרלים זה את זה, ומעידים שנתניהו מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. שרק ייזהר שלא יתקע לו בגרון".

"נתניהו הוכיח שיש קץ למשא ומתן"

לעומתם, שר ההסברה יולי אדלשטיין בירך את ראש הממשלה על "עמידתו נגד הדרישות להקפיא את הבנייה". לדבריו, "נתניהו מוכיח שניתן לשים קץ ל'מתן ומתן' ושישראל לא תסכים בשום אופן להתכחש לריבוי הטבעי בגדה המערבית ותמשיך לבנות שם".

לדברי חבר הכנסת אופיר אקוניס, "לאחר מערכת הלחצים האדירה שהופעלה על ישראל להקפאה מוחלטת של הבנייה, קיבל ראש הממשלה החלטה אמיצה שמוכיחה שוב כי הליכוד לא מפקיר את הבנייה ביהודה ושומרון. הבנייה ביהודה ושומרון תימשך גם אם יחודש המשא ומתן המדיני. סיעת הליכוד כולה צריכה לעמוד מאחורי ראש הממשלה ולחזקו במאבק הקשה שמתנהל בזירה הבינלאומית".

מוקדם יותר דווח, כי נתניהו צפוי לאשר בניית מאות דירות בגדה המערבית, זאת בנוסף ל-2,500 דירות שכבר נמצאות בבנייה. כך מסר גורם בלשכתו. לדבריו, לאחר מכן יסכים נתניהו להשעיה זמנית בבנייה בגדה, בתמורה לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully