וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תטיפו מוסר, לא להשבת גלעד בכל מחיר"

2.9.2009 / 19:42

יממה לאחר שעורר סערה בעקבות דבריו בעניין ”ההתבכיינות” שבמחאה למען החייל החטוף, חזר הערב שר הביטחון על דבריו: ”לא נשיב את גלעד בכל מחיר”

שר הביטחון אהוד ברק שוב מחריף את עמדותיו בנוגע למשא ומתן לשחרור גלעד שליט. בטקס במרכז ההטסה וההכשרות המיוחדות בתל נוף, ע"ש הרמטכ"ל לשעבר משה (וחצי) לוי, אמר ברק כי "צה"ל, לוחמיו ומפקדיו מגנים על המדינה וכשצריך עושים זאת תוך סיכון חייהם. חיילים מתגייסים עם הידיעה שהדבקות במשימה מכילה את הנכונות לחרף את נפשם. למנהיגים ולמפקדים יש חובה מוסרית, אך אי אפשר לטשטש במכבסת המילים את האמת הבסיסית - אנחנו דור של לוחמים וביכולתנו לנצח, וביכולת הזו ניבחן. במזרח התיכון אין חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שלא יידע להגן על עצמו".

"חברה חפצת חיים צריכה להכין את צעיריה לדעת לעמוד יחד ולהיות נחרצים אל מול הסיכון. להילחם רק כשחייבים ולעשות שלום מעמדה של כוח. את זאת כולנו נדרשים לעשות ונעשה. אני חש מחויב לומר את האמת. כן, יש לנו אחריות מוסרית ופיקודית לגלעד שליט. אנו עושים ונעשה כל מהלך ראוי ואפשרי להחזירו במהרה הביתה למשפחתו. כל מהלך אפשרי וראוי להחזירו, אבל לא בכל מחיר, לא בכל מחיר", אמר ברק וחזר על המשפט פעמיים.

לדברי שר הביטחון, "אסור שניתפס לדיבורים ללא כיסוי. אין יום ולילה שאיננו עוסקים בגלעד, וגלעד באמת מרגש ונוגע בליבם ונפשם של אלפי ישראלים ואלפי מתנדבים וטוב שכך, אך אין מקום להטפות מוסר. עם חפץ חיים אנו, ואנו עשינו ועושים הכל כדי להחזיר הביתה שבויים וחטופים, אך אנו לא מאבדים את הביטחון והאמון ברעות הלוחמים ושומרים בכל מצב את קור הרוח ואת כוח העמידה. זו רוחה של המדינה וזו רוחו של צה"ל".

במפגש עם תלמידים אתמול בדרום, אמר ברק כי "אני מציע לעצמנו לא להתחיל לחשוב במושגים של התבכיינות, של איבוד חוט השדרה, של ספקנות לגבי הדרך. עמדנו בדברים קשים מאוד ועוד מחכים לנו דברים קשים מאוד". בתגובה אמר מוקדם יותר היום נעם שליט כי "מספיק עם הברבורים, הגיע זמן עשייה". במטה למען שחרורו של החייל החטוף גינו את דבריו של ברק ואמרו כי "ההתבטאות של שר הביטחון מול הצעירים, לא הייתה מתאימה לזמן ולמקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully