וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות מאיימות: נשבית את מערכת החינוך

לטענת ראשי הרשויות, האוצר קיצץ בתקציביהן בסכומים שבין 17% ל-20% בהשוואה לשנה שעברה. בתגובה מתכוונים ברשויות לפתוח בהשבתת מערכת החינוך והשבתת השירותים העירוניים. "גם המועצות המקומיות על סף קריסה"

בדרך להשבתת בתי הספר? היום קיבלו הרשויות המקומיות הודעה על גודל תקציבן לשנה זו. לטענת ראשי הרשויות ההודעה התקבלה באיחור של למעלה מתשעה חודשים. במסגרת הודעה זו, נדהמו ראשי הרשויות לגלות כי לא רק שלא קיבלו את תוספת התקציב כפי שהבטיח שר האוצר יובל שטייניץ, אלא שתקציבם קוצץ בסכומים שבין 17% ל-20% בהשוואה לשנה שעברה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר בתגובה, כי "כנראה שבמדינת ישראל אין דרך של הידברות. ראש הממשלה לא עמד וכנראה לא התכוון לעמוד בסיכום שהושג עם האוצר. אני דורש מממשלת ישראל להחזיר את מענקי האיזון שקוצצו מהרשויות ולהעמידם כבעבר על 3 מילארד שקלים, ולבטל את כל גזירות המים האחרונות המזכירות את תקופת הצנע. אנו לא ניתן לה. אין לנו כסף לשלם משכרות לא החודש הזה ולא החודש הבא. בשבוע הבא נכנס אסיפה כללית ואחר כך לא תהיה לנו ברירה אלא להשבית את המערכת. יהיה תוהו ובוהו במדינה, ואנו נחזיר את כל הקיצוץ בחזרה. לא יעלה על הדעת שהחליטו למוטט סופית את השלטון מקומי".

לדברי בוחבוט, "הפעם המאבק יהיה חריף יותר וננקוט בצעדים קשים יותר כמו השבתת מערכת החינוך, השבתת השירותים המוניציפאליים ועוד. אני קורא גם לערים הגדולות וליו"ר פורום 15 הערים הגדולות, רון חולדאי, להצטרף למאבק". ממשרד החינוך סירבו להגיב על האיומים.

גם במרכז המועצות האזוריות נדהמו הבוקר לגלות כי מסגרות מענקי האיזון שהועברו לרשויות השונות קוצצו ללא ידיעת הרשויות. לדברי יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, "קריסת המועצות האזוריות היא עניין של זמן בלבד".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "לפני כחודש החליט שר האוצר להגדיל את תקציב הרשויות המקומיות בלמעלה מ- 400 מיליון ש"ח מעבר לתקציב המקורי שאושר על ידי הממשלה. בהתאם לכך, משרד האוצר הקצה לטובת מענקי האיזון לרשויות המקומיות 2.4 מיליארד שקלים בשנת 2009 וזאת בהתאם לסיכום בנושא עם יו"ר מרכז השלטון מקומי, מר שלמה בוחבוט".

בנוסף נמסר, כי "משרד הפנים נדרש להקצות את מענקי האיזון על פי נוסחא קבועה שאושרה על ידי הממשלה. כל שינוי באופן חלוקת התקציב בין הרשויות לא תואם עם משרד האוצר ולא נעשה על דעתו. כל טענה בנושא יש להפנות למשרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully