וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במשפחת קרפ: לא עודכנו על האישומים

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

27.8.2009 / 13:29

שלושה משבעת החשודים בביצוע הלינץ’ באריק קרפ בטיילת בחוף תל ברוך הואשמו ברצח. ארבעת הנאשמים האחרים, הואשמו באי מניעת פשע וכן בסעיף תקדימי של אי עמידה בחובת ההצלה והגשת עזרה. המשפחה: שמענו על האישומים בתקשורת

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בני משפחתו של אריק קרפ, שנרצח בלינץ' לפני שבועיים בחוף תל ברוך בת"א, טוענים היום (חמישי) כי לא עודכנו על כתבי האישום שהוגשו הבוקר נגד החשודים בביצוע הלינץ' באב המשפחה. לטענת עו"ד דקלה טוטיאן, מנכ"ל מרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, ומי שמייצגת את המשפחה, "המשפחה לא עודכנה בדבר הגשת כתב האישום היום, והתעדכנה בכך דרך התקשורת. זה מנוגד לחוק המחייב את הפרקליטות ליידע את המשפחה ומלמד, לצערנו, על אי שמירת הזכויות הבסיסיות ביותר של נפגעי עבירה".

מוקדם יותר היום הוגשו כתבי אישום באשמת רצח נגד שלושה משבעת החשודים בביצוע הלינץ' באריק קרפ, לפני כשבוע וחצי בטיילת בחוף תל ברוך. נגד החיילת מכפר סבא, שהיתה יחד עם החשודים בעת ביצוע הרצח, יוגש כתב אישום על אי מניעת פשע וגם בסעיף תקדימי של חובת הצלה והושטת עזרה, על פי חוק לא תעמוד על דם רעך, שנחקק בשנת 1998. מהמשטרה נמסר כי החיילת תשמש כעדת תביעה נגד שאר הנאשמים. מהפרקליטות נמסר כי נגד הקטינה לא יוגש ככל הנראה כתב אישום. את כתב האישום בפרשה הגיש עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות ת"א. מעצר החשודים הוארך עד ה-16 בספטמבר.

כמו כן, הגישה הפרקליטות כתב אישום לבית משפט השלום בת"א כנגד ארבעה נאשמים נוספים בפרשה. בכתב אישום זה מואשמים הארבעה בעבירה של אי מניעת פשע, וגם בסעיף חובת הצלה והושטת עזרה על פי חוק לא תעמוד על דם רעך. הם מואשמים כי בכל אותה עת שבה היכו הנאשמים ברצח את קרפ מכות רצחניות, הם התבוננו בנעשה ולא נקטו שום אמצעי סביר כדי למנוע את התקיפה ואת המתתו. לאחר שנמלטו לחורשה, המשיכו לשתות לשכרה ולרקוד להנאתם.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם אלו לא מנעו הנאשמים את הפשע שאותו ביצעו האחרים, לאחר שידעו כי האחרים זוממים לבצע פשע. הנאשמים נמנעו מלהושיט עזרה לאריק, לשרה ולאנטליה אשר נמצאו לנגד עיניהם בסכנה חמורה ומיידית לחייהם ולשלמות גופם ובריאותם, כאשר לאל ידם היה להושיט את העזרה מבלי להסתכן".

פרקליטו של הקטין המואשם ברצח, עורך הדין אשר חן אמר היום בתגובה לכתב האישום, כי "העובדה שהגופה של קרפ נמשתה מהים במרחק רב ממקום התקיפה גורמת לכך שלא ניתן לייחס לנאשמים אישום של רצח בכוונה תחילה. אפילו המדינה מודה שהיא לא יודעת איך הגופה הגיעה לשם". לטענתו, "כתב האישום הוא יותר תוצר של אוויר ציבורית קשה מאשר תוצר של ראיות".

עורך הדין נאשף דרוויש, המייצג את הנאשם עבדל רחמן עדס, אמר לוואלה! חדשות שהעובדה, שהנאשמים הלכו לאחר התקיפה לחורשה ושם שתו משקאות אלכוהוליים ורקדו, מוכיחה שהם לא חשבו שהם עוזבים זירת רצח. "אני לא מקל ראש במעשים החמורים אולם לא מדובר כאן ברצח" אמר דרוויש.

יש לציין כי בריאותיו של קרפ לא נמצאו מים מה שמוכיח את טענת הפרקליטות שהוא מת עוד לפני שהוא נכנס למים כתוצאה מהמכות שקיבל. לפרקליטות כמה סברות כיצד הגיעה הגופה למים אולם הם אינם מפורטות בכתב האישום. עו"ד מנחם מזרחי מהפרקליטות אמר כי "יתכן שהקטין הנאשם השליך את הגופה לים או יתכן שהגופה היה מוטלת ליד המים ונסחפה לגלים".

"בעטו בקרפ בעוצמה בראשו ובצלעותיו"

לפי כתב האישום, בתאריך 14 באוגוסט בשעה 22:00, נפגשו הנאשמים ג'מיל עדס (25), עבדל רחמן עדס (21) וקטין נוסף (17) מג'לגוליה עם חמישה צעירים נוספים, והחבורה החליטה לבלות בחוף תל-ברוך בת"א. כשהגיעו אל החוף, החנתה החבורה את המכונית והחלה בשתיית משקאות משכרים. לקראת השעה 00:30, עזב הקטין את המקום שבה ישבה החבורה והלך לבדו על הטיילת, שם פגש את קרפ, את אשתו שרה ובתו אנטליה שישבו על אחד הספסלים בטיילת.

על פי כתב האישום, פנה הקטין אל אריק וביקש ממנו כי "יסדר לו" את אחת הנשים שהיו איתו. בעקבות דברים אלה, קמו קרפ, אשתו ובתו והחלו לעזוב את המקום. בשלב זה יצר הקטין קשר עם שני הנאשמים האחרים והם הגיעו אליו בריצה.

אחד הנאשמים אחז באשתו של קרפ והטיח אותה אל הרצפה, ונאשם אחר דחף בתו. עקב כך, נחבלה האישה בידה והבת נפלה על הקרקע. האם אמרה לבת כי ידה נשברה וכי תימלט מהר מהמקום ותזעיק עזרה. הבת הצליחה להימלט ורצה בצעקות לעזרה אל כיוון החוף. אשתו של קרפ הצליחה להימלט מהמקום אף היא, הצטרפה אל בתה והשתיים רצו אל עבר החוף זועקות לכל עבר לעזרה. לאחר הימלטותן, הנאשמים המשיכו ותקפו, בצוותא את קרפ כשהם חובטים בו מכות קשות ונמרצות בכל גופו.

עוד עולה מכתב האישום כי במסגרת התקיפה המטירו הנאשמים, על קרפ סדרת אגרופים חזקים, אל עבר פניו, חלקי ראשו, פלג גופו העליון, ובעטו בו בעוצמה, בראשו ובצלעותיו. עקב כך נפל קרפ לאדמה. גם לאחר שנפל המשיכו הנאשמים בתקיפה ולא שעו לבקשתו לחדול מהמעשים. בשלב מסוים הצליח קרפ לקום, רץ מספר צעדים, וניסה להימלט מהנאשמים, אולם הנאשמים לא הרפו, רדפו אחריו, הפילו אותו בשנית והמשיכו להכותו בראש, בפלג גופו העליון, בעטו בו ואף דרכו על גופו, וזאת כשהיה מוטל על הקרקע חסר אונים.

בשלב מסוים של התקיפה, צעקה הקטינה שהיתה בחבורה לעבר הנאשמים, כי יחדלו ממעשיהם, אולם הם לא הקשיבו לה, המשיכו במעשיהם ואף בתגובה לצעקתה, חבט בה אחד הנאשמים באגרופו בפניה. הנאשמים לא חדלו מהתקיפה, אלא לאחר ששמעו קולות של אנשים אשר הגיעו מן החוף לעזרה ואז עזבו את קרפ החבול והמדמם. הנאשמים והאחרים נמלטו מהחוף, נכנסו אל רכביהם, ונסעו מהמקום אל יער חורשים, לאחר שרכשו משקאות משכרים נוספים. ביער, החנו את מכוניותיהם, המשיכו לשתות משקאות משכרים, שמעו מוזיקה ורקדו להנאתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully