וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דורשים גינוי רשמי מטעם שבדיה"

פנחס וולף

23.8.2009 / 10:59

ראש הממשלה הגיב לראשונה על פרסום הכתבה האנטישמית בעיתון השבדי. הוא השווה למקרה בו ישראל גינתה פגיעה בנוצרים, בעת ממשלת אולמרט

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) בפעם הראשונה לכתבה שפורסמה בעיתון השבדי "אפטונבלדט", שהאשימה את צה"ל בגניבת אברי פלסטינים. לדבריו, "אנו דורשים ומצפים משבדיה גינוי רשמי ולא התנצלות על הדברים". נתניהו, שדיבר בישיבת הממשלה, הוסיף כי "בתקופת ממשלת אולמרט שודרה תוכנית סאטירית נגד הנוצרים, ואולמרט גינה את הדבר -מעשה לא פגע בחופש הביטוי".

"תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם", אמר ראש הממשלה", "ואנו מצפים שגם ממשלת שבדיה תנהג כך".

ראיון תקשורתי אמר בסוף השבוע ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט כי חופש הביטוי הוא ערך מקודש ולכן לא יגנה את הכתבה. גם שר החוץ של שבדיה קרל בילדט דחה אמש את דרישת ישראל לגנות את הפרסומים ואמר כי "חופש הביטוי הוא חלק מאבני היסוד של הדמוקרטיה". ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדרוש מחר בישיבת הממשלה משבדיה לגנות את הכתבה.

בכתבה, הקושרת בין טענות אלה לבין חשיפת פרשת הסחר באיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים, נטען שמקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992. לטענת הכתב, צעיר פלסטיני בשם בילאל נורה בחזהו לאחר שיידה אבנים על חיילי צה"ל וגופתו הוחזרה מספר ימים מאוחר יותר כאשר ניכר בבירור שהוצאו ממנה איברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully