וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טופז כרך כבל סביב צווארו ונשען קדימה"

איילה חננאל

20.8.2009 / 20:25

גורם בכיר בשב"ס סיפר לוואלה! חדשות, כי טופז קשר כבל של קומקום לברז שבתאו, הממוקם בגובה של 80 ס"מ מהרצפה, כרך את החבל סביב צווארו, כרע על ברכיו, והטיל את מלוא כובד משקלו קדימה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

גופתו של הבדרן דודו טופז, שהתאבד הבוקר (ראשון) בתא המעצר בכלא רימון ברמלה, הועברה לנתיחה שלאחר המוות לקביעת נסיבות המוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר. גורם בכיר בשב"ס סיפר לוואלה! חדשות, כי טופז קשר כבל של קומקום חשמלי לברז שבתאו, הממוקם בגובה של 80 ס"מ מעל הרצפה על מנת למנוע מקרי התאבדות. טופז כרך את החבל סביב צווארו, כרע על ברכיו, והטיל את מלוא כובד משקלו קדימה על מנת לחנוק את עצמו למוות. בתאו המפוקח היו כל העת על ידי שתי מצלמות ושהו בו גם מספר אסירים נוספים.

צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו בתום 30 דקות של ניסיונות החייאה. בשירות בתי הסוהר מציינים כי עשר דקות לפני שתלה את עצמו דיבר טופז עם הסוהרים שנכנסו לתאו.
נציב שב"ס מינה ועדה מיוחדת לבחינת נסיבות האירוע החמור. מגורמים במד"א נודע כי צוות מד"א הצטרף לנסיונות ההחייאה רק לאחר כרבע שעה בה טופל טופז על ידי הצוות הרפואי של בית המעצר ניצן. כאשר הגיעו נציגי מד"א איילון למקום לא נותר להם אלא לקבוע את מותו של טופז, שככל הנראה היה תלוי במשך דקות ארוכות ובשל כך, אבד כל סיכוי להצלת חייו.

"השב"ס עשה כל שביכולתו למנוע את ההתאבדות", אמר מפקד מחוז מרכז בשב"ס גונדר נזים סיביתי לוואלה! חדשות. "הסוהרים שנכנסו להעיר את טופז, מצאו אותו תלוי על ברזי המקלחת ורופא הכלא נאלץ לקבוע את מותו. טופז היה תחת פיקוח ואיתו בתא היו עוד חמישה אסירים", אמר סיביתי. לדבריו, "כל יום אנו מונעים מקרים רבים של התאבדות בכלא. טופז שוחח אתמול עם עובדת סוציאלית ומפקד הכלא שהתרשמו כי הוא לא אובדני והוא אף ביקש בקשות שונות".

עם זאת, בשב"ס מתח הבוקר ביקורת חריפה על כך שהסוהרים לא הצליחו למנוע את התאבדותו של דודו טופז. "מדובר במקרה חמור על גבול המחדל שיש לבחון ולבדוק אותו לעומק והסיק ממנו את כל המסקנות הנדרשות", אמר הגורם. לדבריו, "לא ברור איך אסיר שגם ניסה להתאבד בעבר וגם היה תחת פיקוח הדוק הצליח לשים קץ לחייו. היו אסירים בתוך התא ואף אחד, כולל הסוהרים לא הצליח להבחין שטופז ניתק את הכבל מהקומקום ותלה את עצמו באמצעותו". הוא הוסיף כי טופז היה אמור להיות תחת פיקוח מלא של סוהרים מלבד הזמן שהוא מתקלח.

אין זו הפעם הראשונה שבה ניסה טופז להתאבד: לאחר מעצרו הזריק טופז אינסולין בכמות גבוהה לגופו. כתוצאה מכך התמוטט ופונה לבית החולים וולפסון לטיפול רפואי. במהלך תקופת מעצרו אושפז טופז 3 פעמים שונות בבתי חולים לאחר שחש ברע ונזקק לטיפול רפואי. לאורך כל הדיונים במשפטו של טופז, הורה בית המשפט כי עליו לשהות תחת פיקוח מיוחד בבית המעצר עקב הסיכון כי ינסה ליטול את חייו והוא הוגדר כאסיר בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully