וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה עם התיקים נגד דודו טופז?

גלעד גרוסמן

20.8.2009 / 14:20

התאבדותו של דודו טופז הובילה באופן מיידי לסיום ההליכים הפליליים נגדו, אולם ההליכים האזרחיים בעניינו, בכללם התביעה שהגיש נגדו אבי ניר, עדיין עומדים בעינם

התאבדותו של דודו טופז הובילה באופן מיידי לסיום ההליכים הפליליים נגדו, אבל היא אינה מהווה סיום להליכים המשפטיים נגד הנאשמים הנוספים בפרשת תקיפת אנשי התקשורת שבראשה עמד הבדרן המנוח. כמו כן, מותו אינו מוביל באופן אוטומטי להפסקת ההליכים האזרחיים בעניינו.

מלבד טופז, הוגשו בפרשה כתבי אישום גם נגד שכנו, דניאל זנקו, ונגד אבי סספורטס, שנאשמים בתיאום בין טופז לתוקפים, וכן נגד איימן זבידאת, נועם עוואמי, עזאם אברהים ומוחמד יונס, שנאשמים בביצוע התקיפות. מותו של טופז עשוי להוביל לכך שיהיו שינויים מסוימים בתוכן כתבי האישום, אבל כעת מוקדם מדי לדעת אם ואלו שינויים ייערכו. על פניו, אין סיבה שכתבי האישום יימחקו.

בניגוד להליך הפלילי, התביעה האזרחית שהגישו אבי ניר ושידורי "קשת" נגד טופז יכולה להימשך גם לאחר מותו. התובעים רשאים לפנות לבית המשפט ולבקש היתר לנהל את התביעה נגד עזבונו של הבדרן או נגד יורשיו.

עו"ד ברוריה לקנר, שמייצגת את טופז בתביעה, אמרה לוואלה! שהיום נכון יותר לעסוק בחייו של הבדרן מאשר במצב המשפטי של התביעה. "חשוב שבשעות אלה, כשאנחנו מנסים להתאושש מההלם בעקבות מותו הטראגי של טופז, שנעסוק באיש עצמו, בחייו, בדברים הטובים שהוא עשה, בחיוכים הרבים שהעלה על שפתותיהם של אנשים רבים במדינה. ביום העצוב הזה ראוי להאיר את הצדדים היפים באישיותו ואת כישרונו", אמרה.

עם זאת, היא הוסיפה שהיא מקווה שבעקבות ההתאבדות ניר ו"קשת" "יעשו חשיבה נוספת, בדק בית וחשבון נפש לפני שהם ימהרו לבקש מבית המשפט היתר להמשיך בהליכים למרות מותו".

על הפרק עומדת כעת גם אפשרות שיורשיו של טופז יגישו תביעה נגד שירות בתי הסוהר בעקבות ההתאבדות. "מאוד יכול להיות שתוגש תביעת נזיקין על רשלנות של השב"ס בשמירה עליו. במיוחד לאור זה שנעשה מצידו כבר נסיון בעבר לשים קץ לחייו", העריכה עו"ד ענת קאופמן ממשרד לוי-קאופמן, המתמחה בנזיקין ובביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully