וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של טופז: "אתם לא משתתפים בצערנו"

עינב שיף

20.8.2009 / 14:20

אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, תקף העיתונאים שפנו אליו מחוץ לאבו כביר. עורך דינו ציון אמיר: "מסע ההסתה נגד טופז הרג אותו". ההלווייה תיערך מחר בבוקר בבית העלמין ירקון

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

בני משפחתו של דודו טופז, הגיעו היום (חמישי) למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לזהות את גופתו. בני המשפחה סירבו לשוחח עם התקשורת. אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, אמר לעיתונאים שפנו אליו כי : "אתם לא באמת משתתפים בצערנו". הלווייתו של טופז תתקיים מחר בשעה 10:30 בבית העלמין "ירקון" בתל אביב. כך הודיע ארגון אמני ישראל (אמ"י).

הידיעה על מותו של טופז הכתה בהלם את חבריו . רובם סירבו להגיב על דבר מותו והעדיפו לשמור על שתיקה. עורך דינו ציון אמיר, שייצג את הבדרן דודו טופז, אמר הבוקר לאחר שקיבל את ההודעה על מותו לראשונה במהלך ראיון בגלי צה"ל, כי : "אתמול שוחחתי איתו והוא אמר לי 'אני לא אחזיק מעמד'". לדבריו, "המילים הקשות ומסע ההסתה שנוהל נגד טופז הם אלו שהרגו אותו".

אמיר הוסיף כי מרגע שנעצר טופז שב והתריע על מצבו הנפשי וכי יש סכנה לחייו. "ניסיתי להיאבק לשמור אותו חי", אמר אמיר בראיון לקול ישראל, "אפשר היה להשגיח עליו במוסד בפסיכיאטרי או בבית חולים או לשחררו בערבות בתנאים קפדניים מאד, עם שמירה של מפקחים".

איש הטלוויזיה אברי גלעד, עליו איים טופז על פי החשד, אמר לאחר שנודע לו דבר מותו של טופז, כי "מה שמכאיב לי בפרשה זה ילדיו של דודו שמשלמים מחיר נוראי וקשה". איש הטלוויזיה צביקה הדר, שעל פי החשד גם בו תכנן טופז לפגוע, אמר בעקבות מותו של טופז כי "זה סיפור מאד עצוב מתחילתו ועד סופו".

עו"ד בני דון יחיא, חברו הקרוב של הבדרן דודו טופז שביקר אותו ביום חמישי האחרון בתא המעצר אמר כי "לא שללתי תסריט כזה. דודו היה איש של ניגודים והדיבורים על מוות לא היו זרים לו. הוא היה אדם מלנכולי ועצוב. ביקרתי אותו בימים האחרונים לפני בקשתו. ראיתי את הייאוש על פניו, אבל הוא ניסה לשמור גם על ההומור המיוחד שלו. הוא אמר שהוא זקוק לקרן אור ושהוא מתקשה למצוא אותה. הוא דיבר איתי על כך שהוא חש בבושה עמוקה על מעשיו, אבל שהוא לא התכוון שהדברים יצאו לפועל באותה צורה אלימה וקשה. זה היה צפוי וזה נראה כמו מחדל".

השחקנית ציפי שביט אמרה כי "אני לא יודעת מה להוסיף. אני עצובה, בשוק, למרות שאנשים כאילו ידעו שזה הולך לקרות ועדיין – הוא הפיק בעצמו את חייו המיוחדים, את מותו המיותר והעצוב וזה דודו. אני מתכוונת לזכור דודו חבר מצויין וברוך כישרונות, אדם שפיצח קודים שלמים, היה אדם ועשה מעשים טובים לאורך שנים. חלק מהצדקה שלו הייתה בסתר וחלק בתוכנית, וגם זה היה מקובל עליי. לא היה אכפת לי הדרך, העיקר בשבילו היה שישלחו ילד שאין לו לניתוח".

"סיום טראגי לפרשה קשה"

הבדרן ננסי ברנדס, חברו של טופז אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "דיברתי עם ציון אמיר, והייתי בטוח שדודו מתחיל להפנים ויודע שהוא יישב מספר שנים בכלא. זאת הסיבה שאני כל כך מאוכזב וכל כך עצוב. הייתי בטוח שהוא יתאבד בימים הראשונים למעצרו. חשבתי שכעת הוא כבר הבין את גזר דינו".

הבדרן נאור ציון, אשר החל את הקריירה שלו בתוכניתו של טופז אמר בעקבות האירוע כי: "זה עצוב מאד, באמת . היה קשה לראות את זה, מאד טראגי. עם כל המעשה הקשה שהיה, עדיין הזיכרונות שיש לנו איתו- רובם המכריע קשור מאד לעיצוב שלנו כבני אדם שרואים תקשורת וטלוויזיה ובכלל – זה פשוט היה חלק מהחיים שלנו. אני אזכור את הדברים הטובים בדודו, האיש שנתן לי את ההזדמנות הראשונה בטלוויזיה. מאד כואב הלב עליו. העיתונאי מאיר שניצר, שהותקף על ידי טופז בשנות ה- 90 אמר כי "אינני מומחה לדודו טופז ולכן איני צריך לדבר".

מ"רשת" נמסר כי: "רשת מביעה צער רב על הפרשה כולה ועל סיומה הטראגי ומשתתפת באבלה הכבד של המשפחה". כזכור, טופז הואשם כי היה אחראי לתקיפת את שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל החברה.

מחברת קשת נמסר כי "זהו יום עצוב וסיום טראגי לפרשה קשה וכואבת אשר העיבה על ימים אחרים של שיתוף פעולה. קשת מביעה תנחומיה למשפחה האבלה". כזכור, טופז הואשם כי היה אחראי לתקיפת אבי ניר, מנכ"ל החברה.

מני פאר, שנחשב לאחד מחבריו הטובים, אמר כי הוא אינו מגיב בנושא, גם שבי זרעיה, אחד מהאמנים שטופז דאג לקדם בתוכניותיו סירב להגיב. רבקה מיכאלי, דורון צברי ואילן שושן, שכל אחד מהם יצר סרט דוקומנטרי על טופז סירבו אף הם להגיב. דן מרגלית, אביה של שירה מרגלית, שטופז הודה בתקיפתה, סירב לדבר גם הוא. גם יגאל שילון סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully