וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת שבדיה: "מזועזעת מהכתבה על צה"ל"

בעקבות פניה של משרד החוץ, פרסמה השגרירה מכתב ובו גינתה את הכתבה שהאשימה את צה"ל בסחר באברי פלסטינים. "חופש הביטוי מחייב בדיקה"

משרד החוץ פתח היום (רביעי) במחאה חריפה מול שלטונות שבדיה על פרסום הכתבה בעיתון השבדי "אפטונבלדט", הטוענת כי צה"ל הורג פלסטינים ומוציא את איבריהם לצורכי מסחר. הכתבה, שעוררה הלם מאז התפרסמה אמש, הוגדרה במשרד כ"בעלת מאפיינים אנטישמיים חריפים במיוחד בכל הנוגע לחיבור שבין יהודים לסחר בדם". שגריר ישראל בשטוקהולם, בני דגן, הונחה להביעה מחאה אל מול השלטונות במדינה.

המשנה למנכ"ל משרד החוץ, רפי ברק, פנה הבוקר לשגרירת שבדיה בישראל, אליזבת בורסין בונייר, ושטח בפניה את דאגתה הרשמית של המדינה על כך שעיתון הנפוץ ביותר בשבדיה מפרסם מאמר אנטישמי לעין כל במוסף התרבות שלו.

לאחר הפניה, פרסמה השגרירות השבדית הודעה ובה הביעה "תדהמה וזעזוע מהפרסום, שמעליב הן את הישראלים והן את השבדים". על פי ההודעה, השגרירות השבדית שותפה "לכעס שהביעה ישראל וכלי התקשורת כנגד הפרסום, ומסתייגת ממנו בבירור". השגרירה בונייר אף כתבה כי "אמנם חופש הביטוי בשבדיה חשוב, אך הוא מחויב באחריות לנכתב. על כל עורך עיתון לנקוט זהירות ואחריות כשהוא מאפשר פרסום דברים מסוג זה". ההודעה המלאה הועלתה ופורסמה גם באתר האינטרנט של השגרירות.

"העיוותים נמשכים שנים"

במשרד החוץ הביעו סיפוק מהתגובה המהירה של השגרירות. דובר המשרד, יוסי לוי מתח בשיחה עם וואלה! חדשות קו ישיר בין הכתבה בעיתון לבין מה שכינה "הגל הנמשך זה שנים של עוינות ועיוותים עובדתיים כנגד ישראל בתקשורת השבדית".

לדבריו, "השנאה השורשית כלפי ישראל הפכה אופנתית בחוגי השמאל בשבדיה". הוא הוסיף כי דווקא מדינה החורטת על דגלה את הדאגה לזכויות אדם, "מתעלמת מהעובדה שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמאפשרת מצעדי גאווה, מקיימת חופש פולחן דתי ואינה מפלה לרעה בין המינית". לדבריו, "אבירי הצדק בשבדיה מתעלמים מעובדות אלה כבר כמה עשורים". עוד הוסיף לוי כי "האחריות מוטלת על ממשלת שבדיה לעצור את נגע השנאה המטורפת כנגד ישראל שפושה בתקשורת השבדית זה שנים".

הכתבה ב"אפטונבלדט" קשרה בין טענות על סחר באיברים לבין חשיפת פרשת הסחר באיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים. בכתבה נטען כי מקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992. לטענת הכתב, צעיר פלסטיני בשם בילאל נורה בחזהו לאחר שיידה אבנים על חיילי צה"ל וגופתו הוחזרה מספר ימים מאוחר יותר כאשר ניכר בבירור שהוצאו ממנה איברים. עיתון שבדי אחר פרסם מאמר דעה בו גינה את "אפטונבלדט" על הפרסום והגדיר אותו כאנטישמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully