וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף שמני יעיד במשפט קצין שהיכה פלסטיני

יהושע בריינר

18.8.2009 / 0:02

לוואלה! חדשות נודע כי בקשת הפרקליט התקבלה, ואלוף פיקוד מרכז יעיד במשפטו של סגן אדם מלול המואשם כי הכה פלסטיני. שמני העיר בעבר הערה פיקודית למפקדו של מלול

בצעד חריג יעמוד האלוף פיקוד מרכז גדי שמני על דוכן העדים במשפטו של סגן אדם מלול, קצין בחטיבת כפיר המואשם כי היכה פלסטיני בעת מעצר. שופטת בית הדין הצבאי סא"ל נועה זומר קיבלה את בקשתו של פרקליטו של מלול, עו"ד שמי כהן, לזמן את האלוף שמני למתן עדות במשפט בחודש הבא.

שמני העיר בעבר הערה פיקודית למפקד חטיבת כפיר אל"ם איתי וירוב בעקבות עדותו במשפט של מלול, שם אישר כי מותר להשתמש באלימות כלפי פלסטינים במהלך מעצר. שמני התנער מדבריו של האלוף והביע באיגרת לחייליו עמדה לפיה אין להשתמש באלימות במהלך פעילות מבצעית, אולם כעת יצטרך לענות בפני שאלות קשות אל מול הרכב השופטים של בית הדין.

לאחר עדותו של וירוב זימן אותו שמני לפגישה, שם נזף בו על דבריו ובהודעה של צה"ל נאמר כי האלוף אמר למח"ט שעדותו "אינה מייצגת את המציאות" וכי הוא "ממעיט בערכם של אירועי אלימות". בעקבות כך הועלתה דרישה להעמיד לדין את שמני בגין שיבוש הליכי משפט, שכן הנזיפה הייתה בגדר התערבות בוטה בהליך המשפטי המתנהל כנגד סגן מלול. גם הרמטכ"ל גיבה את עמדתו של שמני בהזדמנויות שונות. בעקבות כך דרש סנגורו של מלול לזמן לעדות גם את הרמטכ"ל, אולם בהמשך נמשכה בקשה זו.

"עדותו של האלוף היא קריטית להמשך משפטו של סגן מלול", אומר עו"ד כהן, "בחקירה הנגדית יישאל שמני שאלות קשות מאוד הקשורות למדיניות צה"ל בנושא הפעלת כוח בשטחים, הנזיפה במח"ט כפיר שמכיר מקרוב את הסיטואציה המורכבת בה היה נתון מלול, ואני מקווה שהעדות הזאת תזכה סופית קצין מוערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully