וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החשודה בלינץ': דירדרו וסיממו אותה

איילה חננאל

16.8.2009 / 0:08

הוריה של בת ה-19, החשודה במעורבות בלינץ' שבוצע בליאונרד קרפ בחוף תל ברוך, מספרים כי בתם נהגה להסתובב עם ערבים מג'לג'וליה שנהגו לסמם אותה. "התרענו בפני המשטרה. היתה לנו הרגשה רעה"

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד)

הוריה של בת ה-19, אחת החשודות בלינץ' שבוצע אמש בחוף תל ברוך בתל אביב מספרים שהתריעו בפני המשטרה ובפני שירותי הרווחה על כך שבתם מסתובבת עם ערבים ישראלים מאזור המשולש, שלטענתם, נהגו לסמם אותה ולשכר אותה. "אין מצב שהבת שלי יכולה לעשות מעשה כזה", אמרה אמה של הצעירה, , בראיון לוואלה! חדשות, "היא דורדרה והייתה קלת דעת ותמימה".

בני משפחתה של הצעירה מספרים כי היא סובלת מבעיות רבות כמו מחלת האפילפסיה שגרמה לאשפוזים רבים שכתוצאה מהם התפתחה אצלה הפרעה נפשית. בעת תקופת בית הספר היסודי היתה אף מטופלת בבית החולים הפסיכיאטרי שלוותה. הוריה אומרים עוד כי "כבר מגיל התיכון החלה בתם להסתובב עם ערבים, לצאת ולבלות איתם, להשתכר ולצרוך סמים". לטענתם, לפני כחצי שנה הם פנו לתחנת משטרת כפר סבא וניהלו עם קצין חקירות בתחנה התייעצות עמו וספרו כי בתם מסתובבת עם ערבים שמחזירים אותה שתויה הביתה. לטענת ההורים, "המשטרה אמרה לנו שמאחר והיא אינה קטינה, אנו יכולים להוציא צו הרחקה מביתנו אבל הם לא יכולים לעשות דבר בנדון". ההורים טענו עוד שפנו לעובדת סוציאלית מטעם שירותי הרווחה, אך גם היא אמרה להם שמאחר ובתם בגירה אין דבר שהם יכולים לעשות.

"ביום חמישי", מספרת חברת המשפחה, "נאלצתי להביא אותה ממקום בילוי בו שהתה עם העצורים ומצאתי אותה מעולפת וככל הנראה הגברים סיממו אותה, עשו מה שעשו בה ופשוט זרקו אותה. אני הייתי צריכה להחזיר אותה הביתה". ההורים מספרים כי "בליל הרצח עשינו הכל כדי שלא תצא מהבית, אך היא נכנסה לתוך מכונית סובארו". האם מספרת שניסתה לרשום את לוחית הרישוי של הרכב אך לא הספיקה . "היתה לי הרגשה רעה", אמרה האם. "לא יכול להיות שהיא לקחה בזה חלק. בטח סיממו אותה והיא היתה מבוהלת", אמר האב.

אחת מהחשודות בביצוע הלינץ' בליאונרד אריק קרפ בן ה-59 משכונת רמת אביב ג' בתל אביב, שגופתו נמצאה הבוקר במעגן רידינג בתל אביב, הגיעה בשעות הצהריים למקום האירוע ושיחזרה את המעשה. הצעירה, בת 17, סיפרה לחוקרי המשטרה שליוו אותה את שאירע, פרט אחר פרט. במהלך חקירתה, אמרה הנערה לשוטרים כי היא ניסתה להפריד בין חבריה לקרפ. המשטרה אינה מקבלת את גרסתה וטוענת כי היא היתה מעורבת פעילה בקטטה. לדבריה קרפ העיר משהו לחבריה וכתוצאה מכך התפרצה הקטטה. הערב הובאו עשרת החשודים במעשה, בהם שמונה צעירים מג'לג'וליה ושתי הנערות, להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

הוריה של הקטינה בת ה-17, אמרו הלילה בבית משפט השלום בתל אביב בעת הדיון על הארכת מעצרה, כי: "איננו מאמינים כי בתנו מסוגלת למעשה שכזה כמו שכל הורה חושב על הילד שלו. המשטרה הגיעה אלינו הבוקר הביתה אבל אין לנו מושג מה יש למשטרה נגד בתנו ואנחנו לא מכירים את הצעירים שעימם נעצרה".

ניר אלפסה עורך דינה מטעם הסנגוריה הציבוריח של מסר לוואלה! חדשות כי "המשטרה לא אפשרה למרשתי להיפגש עם עורך דין, וזו המחלוקת העיקרית בינינו לאור העובדה כי הם מאשימים אותה רק בבריחה ממקום האירוע. משפחתה פעלה רבות על מנת לנסות לשנות את הסביבה החברתית בה מסתובבת ביתם". גם עו"ד אורי קינן מטעם הסנגוריה הציבורית שמייצג את הצעירה בת ה-17 שלטענת המשטרה הודתה כי ניסתה להפריד בין התוקפים לנרצח ואף שחזרה את מעשה הרצח בטיילת תל ברוך מסר לוואלה! חדשות כי "המשטרה הפרה זכות בסיסית של מרשתי כשמנעה ממנה להיפגש עם עורך דין כך שכל דבר שהמשטרה טוענת שנמסר על ידה לא שווה כקליפת השום". בנוסף ציין קינן כי "בית המשפט העיר לאחרונה במספר פסיקות למשטרה וחבל שזו אינה מפנימה את הביקורת בטרם עשיית פעולות חקירתיות כלשהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully