וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "אם נותקף, נפציץ את תל אביב"

אופק עיני

14.8.2009 / 0:00

מזכ"ל חיזבאללה האשים את ישראל בנסיון לערער את המצב בלבנון, בנאום שנשא לציון שלוש שנים למלחמת לבנון השנייה. לדבריו "ישראל מאיימת כי היא מפחדת"

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם אמש (שישי) דרשה מיוחדת לציון שלוש שנים למלחמת לבנון השנייה. נסראללה הגיב בדרשה מול עשרות אלפי אנשים לבכירים הישראלים הרבים שדיברו על המצב בלבנון, ואמר כי "רק מי שמפחד מדבר הרבה". לדבריו, "האיומים הישראלים האחרונים לא מצביעים על מלחמה נוספת נגד לבנון". נסראללה הוסיף כי "האיומים נועדו להשפיע על המצב הפנימי בלבנון ועל הקמת הממשלה במדינה".

מז"כל חיזבאללה איים כי במידה שישראל תתקוף את לבנון או פרבריה, יתקוף הארגון את תל אביב. הוא הוסיף כי "האויב אינו יכול לנהל מלחמה שתעקור את חיזבאללה מהשורש".

נסראללה פירט ש"הישראלים מעוניינים לפתוח מחדש את סוגיית החימוש של חיזבאללה, הם מנסים להסית את הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ממשלת לבנון, על סוריה ועל אירן כדי למנוע את החימוש של ההתנגדות". הוא הוסיף כי "כשהישראלים מדברים הרבה, אין בזה דבר. עם זאת, כשהם שקטים כמו נחשים, עלינו להיות זהירים". נסראללה ציין כי "עוד אחת ממטרותיהם של הישראלים היא ליצור פיחות במעמדו של כוח יוניפי"ל, אך הם נכשלים בכך".

מזכ"ל חיזבאללה דיבר גם בעד ממשלת אחדות בלבנון. לדבריו, "ישראל נלחצת לנוכח אחדות האמת אליה מתקדמת לבנון".

תמימות דעים עם נשיא לבנון

בימים האחרונים התגברה המתיחות ביחסי ישראל ולבנון. ביום שלישי קרא נשיא לבנון מישל סולימאן להקים בדחיפות ממשלת אחדות במדינה, וזאת נוכח מה שכינה "איומים מצד ישראל" בימים האחרונים. "איומיה החוזרים של ישראל מחייבים אותנו לעבוד ברצינות על הבטחת חוסננו הפנימי, ולהאיץ הקמת ממשלת אחדות לאומית", מסר בהצהרה שפרסם. מוקדם יותר באותו יום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בצפון "אין שום רוחות מלחמה. זו סערה תקשורתית ולא מהותית".

יום לפני כן אמר נתניהו כי מבחינת ישראל "לבנון היא הנושאת באחריות לכל פעולה התקפית של חיזבאללה. מהרגע שחיזבאללה הוא חלק מהממשלה בלבנון, ממשלת לבנון הריבונית היא האחראית לכך". עם זאת, הכחיש נתניהו כי ישנה עלייה במתח בין ישראל לארגון והוסיף: "אני מקווה שלא נידרש לתגובה".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully