וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בצה"ל: תא"ל פארס פורש לאחר ששיקר

יהושע בריינר

10.8.2009 / 21:08

עימאד פארס, המפקד היוצא של אוגדת הגליל, הודה כי לא אמר אמת לגבי תאונת דרכים בה היתה מעורבת אשתו. אתמול החליט לעזוב את הצבא

מבוכה בצמרת צה"ל: תא"ל עימאד פארס, שעד אתמול שימש כמפקד אוגדת הגליל, הודיע היום (שני) לרמטכ"ל גבי אשכנזי על החלטתו לפרוש מהצבא. זאת לאחר ששיקר לאלוף פיקוד הצפון גדי איזנקוט ולראש מטה הפיקוד תא"ל אלון פרידמן לגבי תאונת דרכים בה היה רכבו מעורב.

בחודש יולי האחרון אשתו של לפארס נהגה לבדה ברכב ליסינג של צה"ל, בניגוד להנחיות, והיתה מעורבת בתאונת דרכים קלה. בדיווח לחברת הליסינג ציין פארס כי נכח ברכב בזמן התאונה, אף כי לא היה במקום. לפי הנהלים, מותר לבת זוגו של הקצין לנהוג ברכב רק בנוכחותו. גם בבירור שערך אלוף פיקוד הצפון אייזנקוט לאחר התאונה, עמד פארס על גרסתו לפיה היה ברכב בזמן התאונה.

אתמול, לאחר טקס חילופי מפקדי אוגדת הגליל, בו נכנס לתפקיד תא"ל יואל סטריק, ניגש פארס לאלוף אייזנקוט והתוודה בפניו כי מסר לו דיווח כוזב. הוא אמר, כי הוא מתייסר עם עצמו בעקבות התשובה השקרית שהשיב לו על התאונה וכי הוא "מתקשה לחיות איתה", כדבריו. אייזנקוט השיב לפארס כי לצד היותו מפקד שדה מוערך ובעל מוניטין, לא ניתן להשלים עם אירוע שכזה, בהיבט הערכי והנורמטיבי. בשיחה שקיים עם הרמטכ"ל אמר פארס כי הוא מבקש "לנהוג כקצין וכמפקד ולפעול כפי שחינכתי ותבעתי מפקודיי בעבר ובמשך כל שירותי הצבאי".

במקביל, פתחה המשטרה הצבאית החוקרת בחקירה לגבי התאונה בה היתה מעורבת אשתו של פארס. בעקבות פרישתו, ייפתח התפקיד הבא אליו היה אמור פארס להתמנות, מפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, לטובת קצינים אחרים.

קצין בכיר בצה"ל אמר בתגובה לפרישת פארס, כי "אין איך לתאר את הפרשה. היא בעיקר מביכה". לדבריו, "לפחות הוא לקח אחריות והתפטר. לפחות זה ייאמר לזכותו". גורמים בצה"ל הוסיפו, כי אין ספק כי לפרשת הטרקטורון וצ'יקו תמיר, שבמובנים רבים דומה לפרשת פארס, היתה השפעה על החלטתו של הקצין הבכיר לפרוש מצה"ל.

קרא לחיילים "אפסים מזורגגים"

אין זו הפעם הראשונה בה פארס הסתבך במהלך שירותו בצה"ל. ב-2006 הוא התעמת עם שוטרים באילת לאחר שנסע בניגוד לחוק על השוליים כדי לעקוף פקק תנועה. במאי 2002 הוא הואשם בתקיפת שני שוטרים ושוטר צבאי בעכו לאחר ויכוח על מקום חנייה. בסופו של דבר הוא חנה על המדרכה והתעמת מילולית עם אחד השוטרים. בעקבות זאת נדחה קידומו לדרגת תא"ל. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת, נדון לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקיבל נזיפה חמורה.

במאי 2002 הורשע פארס פעם נוספת בהתנהגות שאינה הולמת לאחר שקרא לחייליו "אפסים מזורגגים". באירוע אחר הוא סטר לנהגו האישי לאחר שנרדם. ב-1992 הוא גם הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק, לאחר שכקצין השתמש בנשקו האישי כדי לצוד חיות בר.

עימאד פארס נחשב לאחד הדמויות הבולטות במגזר הדרוזי, והוא נחשב לאחד הקצינים הבכירים ביותר בקרב העדה, לצדו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יוסף מישלב, שפרש מתפקידו בשנה האחרונה.

פניות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully