וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "לא לדחות את מאסר בניזרי"

עדי שמחוביץ

10.8.2009 / 13:57

בתגובה לבקשתו של השר לשעבר שהורשע בקבלת שוחד, לפיה הוא מבקש לבלות עם משפחתו בחגים, כתבה הפרקליטות לביהמ"ש כי "חגי תשרי אינם עילה מספקת לדחיית המאסר"

הפרקליטות הגישה היום (שני) את התנגדותה לבקשת השר לשעבר, שלמה בניזרי, לדחות את תחילת ריצוי עונשו. בתגובת הפרקליטות נכתב כי הסכימה בעת החמרת גזר הדין לארבע שנות מאסר בפועל, לדחות את תחילת ריצוי העונש ל-1 בספטמבר, חודשיים לאחר מתן ההחלטה.

לטענת הפרקליטות, "שלושת הנימוקים עליהן מבוססת הבקשה היו ידועים במלואם עוד במעמד פסק הדין בבית המשפט העליון, ומימלא אין בהם כדי להצדיק דחייה נוספת של תחילת ריצוי העונש".

בניזרי פנה אתמול לבית המשפט העליון, בבקשה לדחות את תחילת ריצוי עונשו בחודש וחצי. במכתב שהועבר לבית המשפט מונים פרקליטיו של בניזרי שורה של בעיות שעמן מתמודד בניזרי ושבגינן הוא מבקש לדחות את תחילת ריצוי מעצרו. בין היתר מציינים פרקליטיו של בניזרי כי עליו להשלים בדיקות רפואיות בטרם יתייצב למאסרו. כמו כן מבקש בניזרי "לבלות את תקופת החגים עם בני משפחתו ובייחוד אימו וכך שיתאפשר למבקש להשתתף בהולדתם של שני נכדיו אשר עתידים לבוא לעולם".

בתגובתה כתבה הפרקליטות כי בתי הכלא ערוכים להתמודד גם עם אסירים בעלי בעיות בריאותיות, ובאשר לרצונו של בניזרי לבלות את חגי תשרי עם משפחתו ולהשתתף בהולדת נכדיו נכתב כי אירועים אלו אינם מצדיקים דחייה נוספת. "האינטרס הציבורי הוא בביצוע עונש המאסר אשר גזר בית המשפט העליון על המבקש", סיכמה הפרקליטות. בתוך כך, הגישו עורכי דינו של בניזרי בקשה לבית המשפט העליון לדון בבקשה במעמד הצדדים וזאת למרות שהחוק אינו מחייב לקיים דיון בבקשה מעין זו.

בא כוחו של בניזרי, עורך הדין אבי חימי, אמר אתמול כי "בקשתו של בניזרי הינה בקשה אנושית ואני סבור כי בנסיבות העניין אין בהיענות לה כדי לפגוע באינטרס הציבורי". הפרקליטים צירפו לבקשתם מסמכים רפואיים והוסיפו כי "שתי כלותיו של המבקש עתידות ללדת במהלך תקופת החגים והמבקש מעוניין להשתתף בהולדת נכדיו ובברית המילה".

בניזרי הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי קיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה, בתמורה העביר בניזרי לסלע מידע על מנת לעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז. אלבז הורשע בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע. ביהמ"ש העליון דחה את הערעור שהגיש בניזרי ואף החמיר את עונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully