וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס לרמטכ"ל: "הבהר לרב הצבאי את מקומו"

10.8.2009 / 9:30

ח"כ אופיר פינס הגיב על זעמו של הרב הראשי הצבאי בדבר כתבה על קצין הומוסקסואל דתי בעיתון ”במחנה”. ח”כ נחמן שי: "דם ההומואים לא פחות אדום משאר החיילים”

מכתבו של הרב הצבאי הראשי, תת אלוף אבי רונצקי, הזועם על הפרסום בעיתון הצבאי "במחנה" בדבר קצין הומוסקסואל דתי בצה"ל, עורר היום (שני) תגובות קשות. דובר צה"ל לשעבר, ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר לוואלה! חדשות כי "דמם של ההומואים לא פחות אדום מיתר חיילי צה"ל. הרב הצבאי הראשי, שהוא הסמכות הדתית- רוחנית- מוסרית שגה שגיאה חמורה כאשר הוא הדיר את החיילים והחיילות ההומואים והלסביות מכלל חיילי צה"ל".

ח"כ שי הוסיף כי הוא "מקווה שהרמטכ"ל ימצא לכך את התיקון הראוי. לצערי הכנסת בפגרה בימים אלו. במידה שהיא תתכנס לכינוס פגרה מיוחד, אדרוש שהנושא יעלה על סדר יומה".

חברו לסיעה, ח"כ שלמה מולה, האשים את הרב הצבאי הראשי בדה-לגיטימציה לאוכלוסיות שלמות. "בחודש שעבר היו אלה הנשים, היום הקהילה הגאה, מי הבא בתור? אתיופים ודרוזים?", אמר, "אם הוא לא מסוגל לראות אדם באשר הוא אדם ומרגיש צורך לקטלג כל אחד, עליו להתפטר מתפקידו".

ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר כי "נראה שהרבצ"ר לא הפנים את המסר העיקרי של הרצח האחרון בת"א – על מנהיגות להימנע בכל הכוח מאפליה כזו ומדה-לגיטימציה לאוכלוסיה שלמה.
לא שמענו את הרבצ"ר מגנה את הרצח, ובמקום אנחנו שומעים אותו דווקא בהתבטאות זו. דעותיו האישייות של הרבצ"ר, חשוכות ככל שיהיו, לא יכולות לקבל ביטוי בתפקידו הצבאי. לרבצ"ר אין מה לעשות, גם אם יכסה עיניו וגם אם ימנע פרסום – הומואים יש גם בצבא, וחלקם הגדול חיילים מצטיינים ומפקדים שהמדינה חבה להם רבות. מישהו צריך להזכיר לו שכאן זה לא אירן. אני שוב קורא לרמטכ"ל לקרוא את הרבצ"ר לבירור ולהבהיר לו את מקומו. למה מחכה הרמטכ"ל עד שיקרא אותו סוף-סוף לסדר?"

יושב ראש ארגון ההומואים הדתיים (הו"ד), הרב רון יוסף, אמר לוואלה! חדשות כי "לא ניתן עוד להתעלם מהתופעה של הומוסקסואליים דתיים ואסור לחמוק מדיון בסוגיה כה רגישה וכואבת. ההתמודדות היא תמידית וזו התמודדות לכל החיים ויש להתייחס אליה בהבנה ובסובלנות". לדברי הרב רון, "אנשים שוכחים שהאיסור הוא על המעשה בלבד, ותופסים את האנשים עצמם כמשוקצים ומתועבים. את שנאת החינם הזו יש למגר".

מייק המל, יו"ר אגודת הלהט"ב (הלסביות, ההומואים, הטרנסג'נדרים והבי-סקסואלים) אמר כי הרב רונצקי "ממשיך את הקו שהוא הולך בו מאז שנכנס לתפקידו להתערב בנושאים שאינם קשורים לתפקידו. במקום לספק שירותי דת לאלו שצורכים אותם הוא מנסה להחליף את תפקידיו של קצין חינוך ראשי ולהכניס מיסיונריות דתית אל כותלי הצבא". האמל הוסיף כי "צה"ל הפך לאחד הצבאות המתקדמים והפתוחים בעולם כבר בראשית שנות ה-90 בהנחייתו של ראש הממשלה ושר הביטחון המנוח יצחק רבין, ועל כך גאוותנו".

חבר מועצת עיריית תל אביב יפו, יניב וייצמן אמר כי"אחרי השבוע האחרון לא מעט מגזרים בציבור הישראלי צריכים להבין שמשהו השתנה. כולי ביטחון שהמסרים שיצאו בעצרת ההזדהות בעצרת במוצאי שבת יחלחלו גם למגזר הדתי".

ח"כ כץ: "לכבד את דעת הרב"

לעומתם, תמך ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ברב הצבאי הראשי, ואמר כי תפקידו "לשמור על החוסן הערכי של הצבא היהודי" לטענתו, הרב מילא את תפקידו.

יושב ראש האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) אמר לוואלה! חדשות כי "בשונה מרבנים צבאיים אחרים הוא הגיע לתפקיד מפקד חטיבה קרבית טרם היותו רב צבאי ראשי. בדבריו, הוא רצה לומר שצריך להיזהר לא לאבד פרופורציות".

ח"כ כץ קשר בין התגובה לדברי הרב הצבאי הראשי לבין אירוע הירי במועדון ההומו-לסבי בתל אביב לפני כשבוע וחצי. לדבריו, "כשרוצח עושה מעשים נתעבים, אין זה מצדיק ללכת למציאות הפוכה ולהפוך את כל המציאות האנושית להפוכה".

לטענתו, "הרב לא התכוון שאסור שיהיו מקרים כאלו בצבא, אך הוא יכול לומר שלא לתת ביטוי לחלק השונה, משום שבצבא צריך אחידות, כמו שהולכים עם מדים זהים ועם תספורת קצרה". "אם הרב חושב שזה יביא לפגיעה בחיילי צה"ל, צריך לכבד את דעתו ולא להפוך את המדינה לשונה", סיכם.

בתוך כך, אגודת הלהט"ב כתבה מכתב לרמטכ"ל גבי אשכנזי, בדרישה להתנער מהצהרותיו של הרב הצבאי. האגודה דרשה מהרמטכ"ל "להתנער פומבית וחד משמעית" מדבריו של הרב רונצקי, וכן לבחון האם הדבריו לא היתה משום הפרה של פקודות הצבא האוסרות על אפליה. לטענת האגודה, במידה שהתקיימה הפרה מסוג זה יש להעמיד את הרב רונצקי לדין ולהדיחו.

(בהכנת הידיעה השתתפה אביגיל איזנבך)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully