וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נחזור על טעות הפינוי מעזה"

פנחס וולף

9.8.2009 / 10:23

במלאת 4 שנים להתנתקות מהרצועה, אמר ראש הממשלה: "הפינוי החד-צדדי לא הביא שלום ולא ביטחון. עזה הפכה לבסיס אירני". על המפונים: "נפעל לתקן את הריסות חייהם"

אסור להשתמש

(עריכה: גדי וינסטוק)

"הפינוי החד-צדדי מרצועת עזה לא הביא שלום, ולא ביטחון. עזה הפכה בסיס של חמאס בשליטה אירנית. לא נחזור על הטעות הזו. לא ניצור מפונים חדשים". כך הצהיר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, במלאת ארבע שנים להתנתקות מרצועת עזה.

באשר למצב המפונים אמר ראש הממשלה, כי "אנחנו מצווים לעשות פעולות בזמן הקרוב ולהשלים את הטיפול באחינו, על פי התחייבות ממשלות ישראל, ולתקן את הריסות חייהם על ידי שיקום כלכלי וחברתי ושיקום בכל המובן של המילה. עכשיו ולא לאחר מכן".

בנוגע למו"מ עם הפלסטינים הבהיר נתניהו, כי "אנחנו רוצים בהסכם דו-צדדי שיכיל הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית והסדרי ביטחון שניתן להבטיח את קיומם ואכיפתם, אם אכן תהיה תפנית לשלום עם הפרטנרים המתונים יותר ברשות. נעמוד על דרישותינו לפירוז ולהכרה במדינת ישראל".

"אין הבדל בין חמאס לפתח"

לפני ישיבת הממשלה התייחס שר הביטחון אהוד ברק לוועידת הפתח בבית לחם. לדבריו, "הרטוריקה שנשמעת בוועידת הפתח והעמדות שנשמעות משם חמורות ולא מקובלות עלינו. עם זאת צריך להבין שאין למזרח התיכון פתרון, אלא בהסדר כולל רחב, שכולל אותנו ואת הפלסטינים. אני ממליץ לאבו מאזן להתכונן להיכנס להסדר כזה ובעיקר אני ממליץ לנשיא אובמה להוביל הסדר כולל באזור".

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי שי, מתח ביקורת חריפה על ארגון פתח בגין הצהרותיו נגד ישראל בוועידה בבית לחם. לפני ישיבת הממשלה אמר ישי: "אי אפשר לעשות שלום עם מי שלא מכיר בנו. אסור לטמון את הראש בחול. צריך לחשוף את פרצופם האמיתי". לדבריו, הפלסטינים מעוניינים באינתיפאדה נוספת נגד עם ישראל.

לדברי יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, "הפלסטינים חושפים כל פעם את פרצופם האמיתי. בזמן שישראל עושה כברת דרך ארוכה כדי לנסות להגיע להסדר, העולם מתקדם קדימה והם מתעקשים להבהיר שאין עם מי לדבר".

גם השר להגנת הסביבה תקף את אגון פתח. לפני ישיבת הממשלה הצהיר ארדן: "לצערי, המסקנה מוועידת פתח היא שאין הבדל מהותי בין פתח לחמאס. לשניהם אין רצון אמיתי להכיר במדינת ישראל. אולי אם נשיא ארה"ב ברק אובמה ישים לב על איזה צד עליו להפעיל את הלחצים".

ביום חמישי דנה ועידת פתח במותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר,יאסר ערפאת. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הוועידה החליטה לאמץ את הצעתו של נאסר אל-קדוה, יו"ר מועצת המוסד על שם ערפאת, המורכבת משלושה סעיפים. הסעיף הראשון בהחלטה קובע כי ישראל נושאת באחריות המלאה להתנקשות בערפאת. הסעיף השני קובע כי הוועד המרכזי של פתח מבקש להשאיר את תיק מותו של ערפאת פתוח. על פי הסעיף השלישי, תבקש הוועידה סיוע מגורמים בינלאומיים בעלי סמכות בטיפול בתיק המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully