וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאיות ששוחררו מצ' קוריאה שבו הביתה

עידן דורנר

5.8.2009 / 16:48

לורה לינג ואיונה לי, שקיבלו חנינה מקים ז'ונג איל, נחתו בקליפורניה עם המתווך קלינטון והתאחדו עם משפחותיהן. אובמה: "אני מודה לקלינטון ולגור על מאמציהם"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון נחת לפני זמן קצר (רביעי) בשדה תעופה בקליפורניה, יחד עם שתי העיתונאיות האמריקאיות שנידונו ל-12 שנות עבודות פרך בצפון קוריאה ושוחררו. מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל העניק אמש חנינה לשתי העיתונאיות האמריקאיות, לורה לינג ואיונה לי, זאת בעקבות ביקור נדיר של קלינטון במדינה הקומוניסטית. השתיים התאחדו עם משפחותיהן בשדה התעופה בברבנק.

השתיים סיפרו כי הן לא ידעו שהן עומדות להשתחרר. השומרים בבית הכלא שלהן אמרו להן כי הן צריכות להגיע לפגישה והופתעו לראות את קלינטון בחדר אליו הובלו. עם זאת, השתיים סיפרו עוד כי השלטונות בצפון קוריאה אמרו להן מבעוד מועד כי קלינטון הוא המפתח לשחרורן. מסתבר כי בפיונגיאנג דרשו במיוחד שהנשיא לשעבר יתווך בעסקה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בתגובה כי "אני רוצה להגיב בקצרה על העובדה ששתי העיתונאיות הצעירות חזרו למשפחותיהן בשלום. אני מרגיש הקלה. דיברתי עם המשפחה אתמול כשידעתי שהן על המטוס. האיחוד שראינו הוא מקור לאושר לא רק למשפחות אלא לאומה כולה".

אובמה הוסיף כי "ברצוני להודות לנשיא לשעבר ביל קלינטון על המאמצים שהשקיע כדי להביא לשחרורן, ולסגן הנשיא לשעבר אל גור, שעבד רבות כדי להשיג תוצאה חיובית. כאמור, לא רק הבית הלבן שמח מאוד, אלא כל האמריקאים צריכים להודות לשניים על מאמציהם. תקוותי היא שהמשפחות שהתאחדו יוכלו ליהנות מהשבועות הקרובים בהבנה שבזכות קלינטון וגור הם יכולים להיות שוב ביחד".

מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל העניק אמש את החנינה לשתי העיתונאיות האמריקאיות, לורה לינג ואיונה לי, זאת בעקבות ביקורו הנדיר של קלינטון במדינה הקומוניסטית. קלינטון נועד עם קים ג'ונג איל בפיונגיאנג. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ דיווחה כי קלינטון העביר לקים מסר מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, אך בבית הלבן מיהרו להכחיש כי מסר כזה אכן הועבר והדגישו כי ביקורו של קלינטון הינו ביקור פרטי.

במרץ האחרון עצרה צפון קוריאה את שתי העיתונאיות בגבולה של המדינה עם סין, כשעבדו על כתבה בנושא פליטים, המנסים להימלט מהמדינה הקומוניסטית. העיתונאיות הואשמו בכניסה בלתי חוקית למדינה עם "כוונות עוינות" ומשפטן החל ב-4 ביוני. בית המשפט בצפון קוריאה האשים אותן ב"פשעים חמורים נגד האומה" וגזר עליהן 12 שנות מאסר במחנה עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully