וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל

פנחס וולף

3.8.2009 / 15:30

הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל עברה ברוב של 61 תומכים מול 45 מתגדים. ברגע האחרון לפני ההצבעה, הושגה פשרה בין השר דניאל הרשקוביץ לבין ראש הממשלה. בעקבות תמיכת הרשקוביץ, הוסר האיום לפטרו

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) את הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. בהצעת החוק תמכו 61 חברי כנסת ו-45 התנגדו.

השר דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) תמך ברפורמה, על אף שחבריו לסיעה התנגדו לה. בעקבות תמיכתו, לא יפוטר הרשקוביץ מהממשלה. הרשקוביץ הודיע על החלטתו לאחר שסיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השרים ברק ויעלון, כי הוא יהיה חבר בוועדת השרים המיוחדת, שתבצע שינויים בחוק במידת הצורך, כולל בסעיף מכירת הקרקעות.

לדברי הרשקוביץ, "בהתאם להחלטת הסיעה שלא לפרוש מהממשלה קיבלנו ברגע האחרון את המקסימום האפשרי. גם בלי הבית היהודי יש רוב לחוק ומשמעות הצבעה אחרת היא שגם לא נהיה בקואליציה וגם לא מנוכל לטרפד מכירת הקרקעות". חבריו לסיעה, זבולון ואורלב ואורי אורבך הוציאו הודעת הבהרה ובה כתבו: "אנחנו מבקשים להבהיר כי החלטת סיעת הבית היהודי הייתה חד משמעית שחברי הכנסת יצביעו נגד מכירת הקרקעות ועל השר הרשקוביץ' היה להיעדר מההצבעה ולא לתמוך בה".

חוק הפרטת הקרקעות, אשר על בסיסו מוצעת הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, קובע כי 800 אלף דונמים מקרקעות המדינה יופרטו ובכך תינתן האפשרות לגורמים פרטיים לרכוש אותם. דירות ומגרשים קטנים יעברו לבעלות בעליהם, במקום להיות מוחכרים להם לתקופות ממושכות.

נתניהו וברק סיכמו על פשרה

לפני ההצבעה סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק על פשרה בנוגע לרפורמה במנהל. על פי הפשרה, 800 אלף הדונמים שהיו אמורים להיכלל בהפרטה יחולקו. 400 אלף יופרטו עד שנת 2014 ולאחר מכן יופרטו אלף הדונמים הנוספים.

מקורבי נתניהו אמרו לוואלה! חדשות כי "נתניהו נענה לבקשתו של ברק, לאחר ששר הביטחון אמר שיש רוב מוצק לרפורמה ושהוא זקוק לפשרה הזאת, כדי להגיע בצורה מאוחדת מבחינת סיעת העבודה לוועידת המפלגה שאמורה להתכנס בקרוב".

לפני כשבועיים נחל ראש הממשלה נתניהו כישלון בניסיונו להעביר את הרפורמה במנהל. בקואליציה חששו כי לא יצליחו להשיג רוב בהצבעה בכנסת ולאחר דיון ממושך וניהול משא ומתן עם חברי כנסת שונים, החליטה הממשלה למשוך את ההצבעה על הצעת החוק.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הביע זעם ודאגה נוכח אישור הפרטת הקרקעות. "אנו נמצאים בשיאו של בולמוס הפרטה לדעת, תהליך שעיקרו מכירת נכסי העם למשפחות בע"מ והתפרקות המדינה והחברה מנכסיה וערכיה המכוננים", אמר. "ממשלת נתניהו מאיצה מהלך שעיקרו התרוששות ציבורית ושסופו שיותר ויותר נכסים ממלכתיים יועברו לפחות אנשים. נכונותה של מפלגת העבודה לתמוך ברפורמה היא עדות טראגית לפשיטת רגל רעיונית".

עדכון ראשון: 13:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully