וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 משפחות פלסטיניות פונו מבתיהן במזרח י-ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2009 / 9:16

הפינוי של המשפחות משכונת שייח ג'ראח בוצע בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון, שקבע כי הבתים שייכים ליהודים. ארבע משפחות יהודים כבר נכנסו לבתים במקומן

שתי משפחות פלסטיניות פונו לפנות בוקר (ראשון) מבתיהן בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון כי הבתים שייכים ליהודים. כוחות משטרה ומג"ב שהגיעו למקום פירקו לאחר הפינוי גם את אוהל המחאה שהוקם במקום. מקורות פלסטינים דיווחו כי ארבע משפחות יהודיות שאמורות להתגורר בבתים כבר נכנסו לאחד הבתים וכי 20 מפגינים זרים נעצרו על ידי המשטרה.

השר הפלסטיני לשעבר לענייני ירושלים, חאתם עבד אל-קאדר, אמר כי פינוי המשפחות "מהווה מסר משמעותי לקראת ועידת פתח השישית". לדבריו, "סוגיית ירושלים חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות של הוועידה שתיערך השבוע". עבד אל-קאדר קרא לרשות הפלסטינית לדרוש ממועצת הביטחון של האו"ם להתכנס ולדון בהריסות הבתים במזרח ירושלים.

לפני כשבוע פרצו בשכונה עימותים בין יהודים שהגיעו לשפץ מבנה השייך להם לבין פעילי שמאל ותושבי מזרח ירושלים. המפגינים הפלסטינים ניסו למנוע מהיהודים להגיע לשכונה משום שלטענתם ניסו להשתלט על מבנים בשכונה. במהלך העימותים נעצרו שבעה בני אדם, ביניהם גם חאתם עבד אל-קאדר.

לפני כשבוע זומן שגריר ישראל בצרפת, דניאל שק, לשיחה במשרד החוץ הצרפתי, בה הוצגה בפניו הדרישה להפסיק את הבנייה במתחם מלון שפארד שבשכונה. הדרישה הצרפתית עולה על רקע דרישה דומה של הממשל האמריקאי, שנדחתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully