וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במיורקה

30.7.2009 / 15:42

נמלי האוויר והתעופה באי הספרדי נסגרו בעקבות הפיגוע. נציג הממשלה בעיר האשים את המחתרת הבאסקית וכינה את חבריה "חבורה של רוצחים מטורפים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

לפחות שני בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית תופת היום (חמישי) מחוץ לבסיס של המשמר האזרחי במיורקה שבספרד. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ההרוגים הם שוטרים. הרשויות סגרו את שדות התעופה ונמלי הים של האי בעקבות האירוע. מדובר בפיצוץ השני ביומיים האחרונים. אתמול התפוצצה מכונית ממולכדת מחוץ למבנה מגורים של המשטרה בעיר בורגוס שבצפון ספרד וגרמה לפציעתם של עשרות שוטרים ובני משפחותיהם. הרשויות מאשימות את המחתרת הבאסקית אט"א בפיצוץ של אתמול.

הפיצוץ שאירע בשעה 13:50 לערך, התרחש רק קילומטרים ספורים מארמון מאריבנט, בו מבלה משפחת המלוכה הספרדית את חופשת הקיץ. נציג הממשלה הספרדית באי, רמון סוסיאס, כינה את המחתרת הבאסקית "חבורה של רוצחים מטורפים" והבהיר כי הם "נואשים יותר ולכן מסוכנים יותר".

אתמול נפצעו 46 בני אדם, בהם ילדים, בפיצוץ מכונית ממולכדת מחוץ למבנה מגורים של המשמר האזרחי בעיר בורגוס שבצפון ספרד. ההתקפה הקטלנית האחרונה של המחתרת הבאסקית הייתה ביוני, כאשר מכונית תופת גרמה למותו של שוטר בעיר בילבאו במדינה. ראש ממשלת ספרד, חוזה ספאטרו, הפסיק את שיחות השלום עם המחתרת הבאסקית ביוני 2006 לאחר פיגוע שביצעה המחתרת בנמל התעופה במדריד, שגרם למותם של שני בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully