וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בשריון: הערה פיקודית למג"ד

יהושע בריינר

30.7.2009 / 14:33

מפקד עוצבת "געש" רשם הערה פיקודית למפקד גדוד השריון "סער" הנוכחי וקודמו, בגין אחריותם לאירועים שבהם התעללו מפקדים בחיילים. במקביל הודח מפקד הפלוגה

מפקד עוצבת "געש" בצה"ל, תת אלוף אייל זמיר, החליט לרשום היום (חמישי) הערה פיקודית לתיקיהם האישיים של מפקד גדוד "סער" הנוכחי וקודמו בתפקיד, בגין אחריותם לאירועים החריגים בגדוד השריון, שנחשפו באחרונה על ידי מפקדי הגדוד והחטיבה. האירועים כלל התעללות של מפקדים בחיילים על רקע יחסי צעירות-ותיקות. בנוסף, הדיח מפקד פיקוד הצפון, האלוף גדי אייזנקוט, את מפקד הפלוגה מתפקידו. המפקד, קצין בדרגת סרן, נשפט ל-30 ימי מאסר בפועל על ידי מפקד האגודה.

בצה"ל אומרים כי "החלטת אלוף הפיקוד להדיחו לאלתר מתפקידו כמפקד פלוגה, התקבלה לאחר שהוצגו בפניו ממצאי ומסקנות התחקיר שנערך על ידי מפקד האוגדה ומפקד החטיבה באירוע חמור זה. נציין כי כל המעורבים באירועים החריגים נשפטו על ידי מפקד החטיבה, מיד עם היוודע המקרה, לעונשי ריתוק ומחבוש בפועל". עוד נמסר מצה"ל כי "חלק מהמעורבים אף הורחקו מהחטיבה והודחו מתפקידי לחימה. עוד נציין כי שני מחזורים של חיילים ותיקים בפלוגה פוזרו ושובצו מחדש בחטיבה ובאוגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully