וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדסה נגד החרדים: "הצלנו את חיי הילד"

איילה חננאל נעמה טלמור ועדי שמחוביץ

29.7.2009 / 15:01

בבית החולים הדסה הגיבו היום לטענות המועלות נגדם בדבר הטיפול בבנה של האם החשודה בהרעבת בנה. האם לא התייצבה לחקירת המשטרה שנקבעה לה היום

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הגיבו היום (רביעי) לטענות המועלות נגדו בידי גורמים חרדיים, המטילים ספק בטיב הטיפול שניתן בו לבנה של האם החשודה בהרעבתו. בהודעה נכתב, כי "רופאי הדסה הצילו את חייו של הילד והפנו את תשומת לבן של רשויות הרווחה בדבר הצורך לטפל באם".

עוד נכתב: "בידינו תשובות חד משמעיות לכל הטענות והשמועות המפורסמות בעניין הטיפול הרפואי בילד. הדסה לא מנהלת כל מאבק נגד עדות או קהילות כלשהן, נהפוך הוא. לא נתייחס בכלי התקשורת להשמצות שאין להן כל שחר, המופצות בידי גורמים קיצוניים".

מוקדם יותר היום התגלה כי האם החשודה בהרעבת בנה לא הגיעה לחקירת המשטרה שנקבעה לה. בפרקליטות ירושלים אמרו כי הם "שוקלים את המשך צעדיהם" בעקבות העניין.

בתחילת השבוע ביקר שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפגש עם בנה של האם. במהלך הביקור אמר הרשקוביץ: "רואים שהילד מתאושש, הוא נראה בריא לחלוטין". הרשקוביץ התייחס גם לטענות נגד בית החולים ואמר: "אני רוצה לחזק את ידי הצוות הרפואי, שלנגד עיניו עומדת רק טובת המאושפזים".

עורכי דינה של האם, דוד הלוי וראובן בר חיים אמרו בתגובה כי "לאחרונה אנו עדים להדלפות שונות מצד המשטרה בכלי התקשורת שתכליתם להשחיר את מרשתנו ולפגוע בה. אתמול שמענו על מסמך חסר משמעות של ד"ר וייל והיום אנחנו שומעים כי מרשתי הוזמנה לחקירה ולא התייצבה.

לטענתם, "מלבד החוצפה שיש בהדלפת עניין החקירה לכלי התקשורת יצויין כי אנחנו שוחחנו עם גורמי המשטרה והסברנו להם כי מרשתנו חשה ברע. הובטח לנו כי המשטרה תחזור אלינו לצורך תיאום מועד חלופי אך המשטרה העדיפה להדליף טענות חסרות אחיזה במציאות במקום לתאם איתנו מועד חלופי. מדובר בהתנהלות שערורייתית".

האם שוחררה בסוף השבוע שעבר למעצר בית, לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערעור שהגישה הפרקליטות על פסיקת בית משפט השלום בעיר לשחררה לביתה ולאפשר לה לשהות במחיצת ילדיה. טרם החלטתו ציין השופט רפי כרמל כי הוא לא רואה כל סכנה לילדיה של האישה כל עוד הם בליווי מבוגר. כרמל הוסיף כי "לא ייתכן שהאם תטביע את ילדיה באמבטיה" והביע דעתו כי "התיק יצא מכל פרופורציה".

פרסום ראשון: 12:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully