וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "חוק מופז" יאושר בתוך יומיים

27.7.2009 / 15:23

הקואליציה נחושה להעביר עד יום רביעי את החוק שמאפשר לשבעה חברי כנסת להתפצל גם אם הם לא מהווים שליש מהסיעה. באופוזיציה חוששים: "לא יתאפשר דיון יסודי בחוק"

החיכוכים בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע ל"חוק מופז", לא ימנעו מהחוק לקבל את אישור הכנסת בתוך יומיים, כך העריכו בצהרים (שני) במשכן לקראת העלאת החוק להצבעה בהמשך היום. כבר מחר יידון החוק ככל הנראה באחת מוועדות הכנסת. הקואליציה מעדיפה שהדבר יקרה בוועדת הכנסת ואילו האופוזיציה מקווה לקיים דיון בוועדת החוקה.

הקואליציה כבר הודיעה שבכוונתה להעלות את "חוק מופז" לקריאה שנייה ושלישית כבר ביום רביעי. בתוך כך, פנה היום ממלא יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ודרש ממנו להתערב מיידית "למניעת חקיקת בזק ופגיעה נוספת במעמד הכנסת". פלסנר ציין בפני ריבלין כי "נראה כי כוונת הממשלה היא להעביר את הצעק החוק בשלוש הקריאות, בחקיקת בזק חסרת תקדים תוך פחות מ-48 שעות, מה שלא יאפשר קיום דיון יסודי ומעמיק בהצעת החוק".

עוד כתב פלסנר לריבלין כי "לאור האמור, החלטתי לפנות אליך בבקשה להתערב כדי למנוע פגיעה בכנסת ובסדרי עבודתה ולאפשר דיון מעמיק ויסודי בהצעת חוק משמעותית זו". ריבלין השיב לפלסנר במכתב תגובה כי הצעת החוק תידון על פי סדרי הדיון הקבועים בתקנון הכנסת.

בתגובתו לח"כ פלסנר ציין ריבלין כי "היה סמוך ובטוח כי כללי הדיון יישמרו בקפידה ללא כל פשרה או סטייה מהוראות התקנון. אם הינך סבור כי ועדת חוקה ראויה ומתאימה יותר להכין את הצעת החוק, בטוחני כי תדע כיצד לפעול לשם כך. הדיונים לגופה של הצעת החוק, לא יתקיימו במקביל לדיוני מליאת הכנסת ובוודאי שלא יגררו את הפסקת הדיונים במליאה. אם תוצע במליאה ועדה אחרת להכנת הצעת החוק, אשקול לאפשר לוועדת הכנסת להתכנס מיידית על מנת לקבוע את הוועדה היעודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully