וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מנסה להסתיר התנקשות בערפאת?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.7.2009 / 16:40

עיתון סעודי דיווח היום כי על אלמנתו של יאסר ערפאת, סוהא, מופעלים לחצים מצד אנשי אבו מאזן להכחיש את ידיעותיה על תכניות ההתנקשות בראיס המנוח

פרשת האשמותיו של ראש המחלקה המדינית בפתח פארוק קדומי, על פיהן יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תכנן ביחד עם אריאל שרון את חיסולו של יאסר ערפאת, מסרבת לרדת מהכותרות. העיתון הסעודי "עוכאז" דיווח היום (ראשון) כי אלמנתו של ערפאת, סוהא, פרצה בדמעות לאחר שקיבלה איומים מצד אנשיו של אבו מאזן להכחיש שידעה על הקשר שלכאורה נקשר נגד בעלה המנוח.

תחילת הפרשה לפני כשבועיים, כאשר קדומי כינס מסיבת עיתונאים בירדן שבה האשים את אבו מאזן ובכיר פתח מוחמד דחלאן בתכנון הרעלתו של יאסר ערפאת ביחד עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. לטענת קדומי, ערפאת הציג בפניו את פרוטוקול הישיבה שבה הגו הפלסטינים והישראלים את החיסול.

בשבוע שעבר סיפרה סוהא ערפאת בראיון לעיתון טורקי כי ערפאת אכן הציג בפניה את אותו פרוטוקול ואף אמר לה כי הוא חושש שאבו מאזן ודחלאן יפגעו בו. אלא שכעת מדווח העיתון הסעודי כי "על סוהא הופעלו לחצים כבדים כדי שתכחיש את דבריה". על פי הדיווח, יועצו של אבו מאזן נימר חמאד "איים על סוהא ערפאת להפסיק את משכורתה החודשית אם לא תכחיש את הדברים".

העיתון דיווח עוד כי סוהא, המתגוררת בימים אלו במלטה בסמוך לאחיה המכהן כשגריר פלסטין במדינה, הזילה דמעות כששמעה את האיומים של אבו מאזן. "הלחצים הפלסטינים גרמו לה להקריא נוסח שהכתיב לה נימר חמאד, בו היא תקפה את קדומי על הדברים שהטיח באבו מאזן", מסרו מקורות העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully