וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת האווירית של אובמה מגיעה לירושלים

26.7.2009 / 7:42

שליח ארה"ב למזרח התיכון, שר ההגנה האמריקאי והגנרל ג'יימס ג'ונס יגיעו השבוע כל אחד בנפרד לביקור בישראל. הנושא העיקרי שבו ידונו עם נתניהו: הגרעין האירני ומטריית ההגנה האמריקאית

על רקע המתיחות ביחסים בין שתי המדינות, יגיעו בתחילת השבוע שליחים בכירים מטעם ממשל אובמה לביקור בישראל. שליח ארצות הברית למזרח התיכון , ג'ורג' מיטשל, יגיע היום (ראשון ) לישראל וייפגש עם בכירים בירושלים וברשות הפלסטינית. מיטשל יגיע לישראל לאחר ביקורו בסוריה. יום למחרת יגיע לישראל שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס. זהו ביקורו הראשון של גייטס בירושלים מזה שנתיים וחצי.

במהלך הביקור, שצפוי להימשך שש שעות, ייפגש גייטס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. השלושה צפויים לדון בעסקת מכירת מטוסי הקרב החדשים F- 35 לישראל, ובמטריית ההגנה שהבטיחה ארה"ב לישראל. מטריית הגנה שעליה הכריזה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בשבוע שעבר ולפיה, על מנת להתמודד עם אירן גרעינית תפעל ארה"ב לחמש את מדינות האזור . "הגשמת תוכנית הגרעין של אירן לא תהפוך אותה למוגנת יותר." אמרה קלינטון בעת ההכרזה על התוכנית.

לאחר ביקורו בישראל יבקר גייטס בירדן והוא צפוי להיפגש עם המלך עבדאללה. הנושא האירני יעמוד גם במרכז ביקורו של הבכיר האמריקאי השלישי שיגיע השבוע לישראל- היועץ לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, הגנרל ג'יימס ג'ונס.הוא יגיע לירושלים ביום רביעי וידון עם בכירים בירושלים על הנושאים האסטרטגים ביחסים בין שתי המדינות.

על רקע ביקורם של בכירי הממשל בישראל, והמאמצים למנוע תקיפה ישראלית, תוך הבטחה אמריקאית למטריית הגנה, אמר הבוקר גורם המקורב לנתניהו לעיתון "טיימס" הלונדוני כי "היחסים בין ישראל לוושינגטון קדושים, אבל בסופו של דבר מי שאחראי לחייהם של חמישה מליון היהודים החיים בישראל הוא נתניהו ולא אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully