וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: "האם המרעיבה" תשוב לילדיה

עדי שמחוביץ

24.7.2009 / 15:35

ביהמ"ש המחוזי התיר לאם לשהות בביתה עם ילדיה תחת השגחה של גורמים חיצוניים למרות ערעור שהגישה הפרקליטות. עם זאת, היא לא תיפגש עם בנה המאושפז. השופט: "התיק יצא מכל פרופורציה"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (שישי) את הערעור שהגישה הפרקליטות בעקבות פסיקת בית משפט השלום בעיר לשחרר את האם המרעיבה לביתה ולאפשר לה לשהות במחיצת ילדיה. טרם החלטתו ציין השופט, רפי כרמל כי הוא לא י רואה כל סכנה לילדיה של האישה כל עוד הם בליווי מבוגר. כרמל הוסיף כי "לא ייתכן שהאם תטביע את ילדיה באמבטיה" והביע דעתו כי "התיק יצא מכל פרופורציה".

עו"ד דוד הלוי, סנגורה של האם, אמר לוואלה! חדשות לאחר החלטת בית המשפט המחוזי כי הוא התקשה להבין את ההיגיון שעמד מאחורי התנהלות המשטרה והחלטת הפרקליטות להגיש את הערר: "אמנם אני לא יכול לדבר בנוגע לילדים אבל בית המשפט הציע מתווה שבמסגרתו הילדים יחקרו על ידי חוקר ילדים ולאחר מכן מרשתי תוכל לחזור לילדיה. התנגדות הפרקליטות הביאה לכך שבסופו של דבר שתי ערכאות קיבלו את עמדתנו והורו על החזרת האם לחיק ילדיה". עו"ד הלוי הוסיף כי האם התרגשה עד מאד כששמעה על החלטת בית המשפט - החלטה לה חיכתה ימים רבים, וכי ברגעים אלה היא נפגשת עם ילדיה.

מוקדם יותר, פסקה נשיאת בית המשפט השלום בירושלים, שולמית דותן, כי האם החשודה בהרעבת בנה תשהה במעצר בית עד ה-5 באוגוסט. על פי החלטת בית המשפט, יורשו ארבעת ילדיה של האם לשהות איתה בבית בפיקוח גורמים חיצוניים. כמו כן החליט בית המשפט כי הפעוט המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים יועבר לבית חולים אחר או לבית קרוב משפחה לאחר שישוחרר מבית החולים. הפרקליטות הודיעה כי תערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בשל הערעור, ביצוע ההחלטה יעוכב והאם תוסיף לשהות במעצר בית אצל הרב אברהם פרויליך.

עורכי דינה של האם דוד הלוי וראובן בר חיים מסרו: "אנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט אשר קיבל את עמדתנו באופן מוחלט וקבע כי האם תוכל לחזור לביתה ולילדיה וכן כי הקטין יועבר מבית החולים הדסה לקרוב משפחה".

במהלך הדיון שנערך בעניין האם שלשום, הציעה השופטת פשרה, לפיה האם תשהה במעצר בית 21 יום. כאשר הילד ישוחרר מבית החולים, הציעה השופטת, הוא ישוב לביתו. על פי ההצעה, בבית תשהה גם אחות מוסמכת עד שעות הערב, ותסייע בטיפול בילד. הפרקליטות דחתה הצעה זו.

הפרקליטות הסתמכה על חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי. הפסיכיאטר קיבל את קביעת עמיתו יעקוב וייל, לפיה האם אינה לוקה בתסמונת מינכהאוזן, אך דחה את הקביעה שהיא אינה מסוכנת. עורכי הדין של האם דוד הלוי וראובן בר חיים אמרו כי"באופן תמוה ובלתי מוסבר לא השלימה המשטרה עם חוות הדעת של ד"ר וייל ויודגש כי ד"ר וייל הוצע על ידי המשטרה". בדיון ביקשה המשטרה שהילדים ייבדקו על ידי שירות המבחן.

מוקדם יותר השבוע קבע הפסיכיאטר יעקב וייל כי האם לא מסכנת את ילדיה, והיא כשירה לעמוד לדין. וייל שמונה לערוך לאם את בדיקת הכשירות, קבע גם כי האם אף אינה סובלת מתסמונת "מינכהאוזן באמצעות שליח".

עדכון ראשון (13:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully