וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנו של בן לאדן נהרג בתקיפה אמריקאית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.7.2009 / 8:33

בארה"ב סבורים כי בנו של מנהיג אל-קאעדה נורה ממטוס ללא טייס בשנה האחרונה, אך גופתו לא אותרה מעולם. הצעיר היה פעיל בארגון, אך לא בעל תפקיד מרכזי

גורמים בארצות הברית סבורים שסעד בן לאדן, בנו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, נהרג כשנורה על ידי טיל אמריקאי בפקיסטן. כך דיווחה הבוקר (חמישי) תחנת הרדיו האמריקאית NPR.

בן לאדן היה נתון במשך שנים במעצר בית באירן לפני שהגיע בשנה שעברה לפקיסטן. ככל הנראה, בן לאדן נהרג מפגיעת טיל מסוג "הלפייר" שנורה ממטוס ללא טייס במהלך השנה האחרונה.

גורם ביטחוני אמריקאי מסר לתחנה כי הסיכוי שבנו של בן לאדן נהרג בתקיפה הוא 85-90 אחוז. יחד עם זאת, הגורם הודה כי כוחות הביטחון האמריקאים לא איתרו את גופת הבן ולכן לא יכולים לבצע בדיקות דנ"א ולקבוע את מותו באופן ודאי. גורמי מודיעין אמריקאים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הם אינם יכולים לאשר את דבר מותו בוודאות. סעד בן לאדן היה בשנות ה-20 לחייו. הוא בנו השלישי של אוסמה בן לאדן והוא היה פעיל בארגון אל-קאעדה, אם כי לא החזיק בתפקיד מרכזי.

לדברי הגורם הביטחוני, בן לאדן לא היה חשוב מספיק כדי להוות מטרה לכוחות הביטחון האמריקאי. "הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אנחנו עושים ממנו עניין בגלל שם המשפחה שלו". לא ידוע אם בן לאדן הבן נמצא בקרבת אביו בעת מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully