וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האברך שדרס קופאית - בנו של רב ראשי בחדרה

עדי שמחוביץ

22.7.2009 / 18:56

בית המשפט התיר לפרסום את שמו של האברך הדורס, איתמר ביטון. ביטון הודה שדרס את נוגה זואריש, קופאית ממוצא אתיופי, בכוונה תחילה, אך בית המשפט המחוזי נמנע מלהרשיעו

הותר לפרסום כי איתמר ביטון, בן 28, בנו של הרב הראשי בחדרה הוא האברך שהודה בדריסתה של הקופאית האתיופית נוגה זוראיש, שניסתה למנוע ממנו לעזוב חניון מבלי לשלם. למרות הודאתו החליט שופט בית המשפט המחוזי משה דרורי שלא להרשיעו.

דרורי קבע כי ביטון אכן דרס את זואריש, עולה יוצאת אתיופיה אך כדי לא לפגוע באפשרותו להתמנות כדיין בבית הדין הרבני נמנע מלהרשיעו. על פי גזר הדין, התפתח ויכוח בין הנאשם, אברך המלמד בישיבות, למתלוננת שעבדה כקופאית בחניון, במהלך הוויכוח נעמדה המתלוננת לפני רכבו כי למנוע ממנו לנסוע. למרות זאת, הנאשם החל בנסיעה והמתלוננת נפלה על מכסה המנוע. לאחר נסיעה של כ-15 עד 20 מטר היא הועפה מהרכב, נחבלה בראשה וטופלה בבית חולים.

דרורי קבע כי הנאשם, שטען כי הרשעה תמנע ממנו לכהן כדיין בבית הדין הרבני, ביצע את המיוחס לו. עם זאת הוא לא הרשיעו מאחר ש"עמד בכל דרישות הרמב"ם בהלכות תשובה והתנצל כדת וכדין בפני המתלוננת". עוד קבע דרורי כי הנאשם למד את הלקח: "עתה, יודע הנאשם מה מצבו של מתדיין הממתין לדינו. 'מטען' זה יסייע לו רבות, אם וכאשר ימונה להיות דיין".

בית המשפט העליון מתח ביקורת חריפה על דרורי. שופט העליון אדמונד לוי אמר בדיון על גזר הדין כי "יש פה אירוע קשה ביותר והכלל הוא שאדם שמוכחת אשמתו מורשע בדין. קראתי את ההחלטה ושבתי וקראתי את ההחלטה ולא הבנתי איך לא מורשע אדם כזה. זה לא מתקבל על הדעת".

עורך הדין של ביטון, בועז קניג, אמר בתגובה להסרת צו איסור הפרסום: "קיבלתי את החלטת בית המשפט העליון בעניין. אני עדיין מקווה שלגבי ההחלטה בתיק העיקרי, בית המשפט העליון לא יהפוך את החלטת בית המשפט המחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully