וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה פסיכיאטרית לאם המרעיבה - תוך יממה

עדי שמחוביץ

20.7.2009 / 17:59

על פי ההחלטה שהתקבלה בדיון בבית משפט השלום בירושלים, תעבור האם בדיקה פסיכיאטרית בתוך עשרים וארבע שעות. "מרשתנו אינה חוששת מהבדיקה ומוכנה לבצע אותה"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

נשיאת בית משפט שלום בירושלים שלומית דותן כינסה הערב (שני) דיון נוסף בפרשת האם החשודה שהרעיבה את בנה. הדיון נסוב סביב סוגיית מעצר תנאי מעצר הבית בעקבות העובדה שהאם טרם עברה בדיקה פסיכיאטרית כפי שהוסכם בהחלטה לשחררה למעצר בית ביום שישי. בתום הדיון הוחלט כי האם תעבור בדיקה פסיכיאטרית בתוך עשרים וארבע שעות.

סניגוריה של האם, עו"ד דוד הלוי וראובן בר חיים אמרו כי "הסברנו לבית המשפט את הסיבה המוצדקת לאי בדיקתה של מרשתנו, והבהרנו כי היא אינה חוששת מהבדיקה ומוכנה לבצע אותה".

מוקדם יותר היום, אמר הרב דוד שמידל, הממונה מטעם העדה החרדית על הטיפול בפרשת "האם המרעיבה", כי האישה תהיה מוכנה לעבור את הבדיקה הפסיכיאטרית שנקבעה לה על ידי בית המשפט, רק לאחר שתראה את ילדיה ולאחר שבנה יועבר מבית החולים הדסה עין כרם לבית החולים שניידר לילדים. שמידל אמר את הדברים לקול ישראל.

אתמול התקיים דיון דחוף בבית משפט השלום בירושלים, לאחר ש"האם המרעיבה" לא התייצבה לבדיקה הפסיכיאטרית שנקבעה לה בטענה כי היא לא מרגישה טוב. הרב אברהם פרויליך שבביתו מוחזקת האם החשודה בהרעבת בנה אמר היום כי "מאביסים את הילד כמו בעל חיים. מנפחים את הילד, והעיקר שהמשקל עלה". בהתייחסו לטיפול שקיבל הפעוט בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לטענתו, מצבו של הילד הוא תוצאה של "טיפול משונה של בית החולים" ולא נגרם ממעשיה של האם. "מצד אחד אין לו סרטן, אבל הוא מקבל טיפול כימי, לא נתנו לו לאכול ארבעה חודשים ולא לשתות דרך הפה כדי שהקיבה תצטמק".

"האמא אמרה לרופאים בהדסה שהיא רוצה להעביר את הילד לבית חולים במרכז הארץ, והם סירבו", המשיך וטען הרב, "מאז שהיא רצתה להעביר את הילד, התחילו לטעון שהיא לוקה בנפשה. תייגו אותה כלא שפויה רק לאחר שהיא ביקשה להעביר את הילד. לא מובן למה בהדסה חוששים שרופאים אחרים יראו את הילד".

בית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפז בנה של האישה, דחה את הטענות וציין כי בית החולים פעל ללא דופי וכי הצוות הרפואי ערך את כל הבדיקות הנדרשות. המשנה למנכ"ל בית החולים, ד"ר יאיר בירנבאום, קיבל אמש איומים על חייו בטלפון בעקבות הפרשה. מהמשטרה נמסר כי האיומים נחקרים במלוא הרצינות וכי מאבטחים שומרים כעת על בירנבאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully