וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה למנכ"ל הדסה קיבל איומים על חייו

עדי שמחוביץ, איילה חננאל ונעמה טלמור

19.7.2009 / 22:12

המשטרה חוקרת איומים על חייו של ד”ר יאיר בירנבאום ובשל כך הוצמדו אליו מאבטחים. האיומים - בעקבות פרשת ”האם המרעיבה”, שלא עברה בדיקה פסיכיאטרית כמתוכנן

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

המשנה למנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, ד"ר יאיר בירנבאום, קיבל הערב (ראשון) איומים על חייו בטלפון בעקבות פרשת "האם המרעיבה". מהמשטרה נמסר כי האיומים נחקרים במלוא הרצינות וכי מאבטחים שומרים כעת על בירנבאום.

בתוך כך, התקיים הערב דיון דחוף בבית משפט השלום בירושלים בעקבות העובדה ש"האם המרעיבה" לא עברה את הבדיקה הפסיכיאטרית שנקבעה לה הבוקר. בסופו של הדיון החליטה השופטת לדחותו למחר. בהחלטתה כתבה נשיאת בית משפט השלום בירושלים, שולמית דותן כי "הבהרתי בדיון בלשכה שאני מקווה שאיש אינו מנסה להתחכם עם החלטת בית המשפט שניתנה בעצם בהסכמת כל הצדדים".

דותן הוסיפה: "הבהרתי עוד, שהיה ראוי לאפשר לד"ר ויל להיפגש עם המשיבה כדי שהוא יביע את דעתו אם היא במצב שמאפשר בדיקתה. אני מניחה שאם ד"ר ויל יחשוב מסיבות מקצועיות שמצבה של המשיבה אינו מאפשר בדיקה בצורה הראויה ובאופן המתאים, כי אז יביע דעתו ובית המשפט יוכל להתייחס לחוות דעת כזאת באופן ענייני זאת במובחן מן ההתנהגות שעלולה ליצור רושם, בין שגוי ובין שאינו שגוי, שישנו ניסיון לסכל את ביצוע הבדיקה".

דותן קבעה דיון נוסף למחר בשעה 16:00 אחר הצהרים, והבהירה כי לדיון יתייצבו עורכי הדין של הצדדים, וכן הרב פרוייליך והרב ליצמן הערבים לשחרורה של האם.

עורכי דינה של האם, עו"ד דוד הלוי ועו"ד ראובן בן חיים אמרו לוואלה! חדשות כי "הבדיקה נקבעה בהתראה קצרה. מרשתנו חשה ברע בשל מצבה הבריאותי. הדברים הוסברו לפסיכיאטר אשר ניאות לבדוק את מרשתנו במועד אחר. בית המשפט קבע כי דיון בעניין יתקיים מחר. אנו מעריכים כי הבדיקה תצא לפועל בהתאם".

ביום שישי נשלחה האם למעצר בית של שבעה ימים אצל מקורב המשפחה, הרב פרוייליך. נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן דחתה את בקשת המשטרה להשאיר את האם במעצר למשך חמישה ימים ושחררה אותה למעצר בית. מוקדם יותר ביום שישי הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע, בה הומלץ להגיש נגד "האם המרעיבה" כתב אישום. בהמשך הומלץ כאמור לשחרר את האם למעצר בית בתנאים של איזוק אלקטרוני ובערבות של 500 אלף שקלים.

ההחלטה על שחרורה התאפשרה בעקבות הליך גישור, שיזמה נשיאת בית משפט השלום בירושלים, שולמית דותן. האם התחייבה במסגרת ההליך לעבור בדיקה פסיכיאטרית, שצפויה הייתה להתקיים כבר היום. הבדיקה הפסיכיאטרית נועדה לקבוע, בין היתר, אם האשה אכן סובלת מתסמונת מינכהאוזן, שבמסגרתה פוגעים הסובלים ממנה בעצמם או בקרוביהם כדי לזכות בתשומת לב.

(פרסום ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully