וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: חרדים יידו אבנים על המשטרה

מאות חרדים בירושלים הפגינו במספר מוקדים בעיר בשל החלטת ראש העירייה ניר ברקת, להפסיק לספק שירותים לשכונות החרדיות. סגן השר פרוש: "מדובר בענישה קולקטיבית"

גדעון צנטנר

הפגנות חרדים סוערות אמש והלילה (חמישי) בירושלים במחאה על החלטת ראש העירייה ניר ברקת, להפסיק לספק שירותים לשכונות החרדיות בעיר. כמה מאות חרדים יצאו משכונת גאולה לצומת הרחוב צפניה ובר אילן ויידו אבנים לעבר השוטרים. כוח משטרה מנסה לפזרם כבר במשך כחצי שעה תוך שימוש בזרנוקי מים. בשלב מסוים הודיעו במשטרה כי המפגינים פוזרו וכי הצומת נפתח, ומידי פעם החרדים מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה, אך בשלב זה הודיעו כי פיזור המפגינים החרדים עדיין נמשך תוך שימוש בסילוני מים.

על פי דיווח של קול ישראל, במהלך המהומות נעצרו 26 מפגינים חרדים בחשד שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. ניצב אהרון פרנקו, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אמר כי המשטרה פועלת לשים סוף למהומות החרדים בעיר: "אנו פועלים להשיב את הסדר לירושלים. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לטפל בכל מפרי הסדר. אני בהחלט מקווה שהסדר יחזור לירושלים".

מוקדם יותר יידו אבנים לעבר שוטרים ברחוב שומרי אמונים בירושלים, ועדי ראייה במקום דיווחו כי המפגינים נוקטים באלימות גדולה, בניגוד לקו המאופק שאפיין את ההפגנות האחרונות. המפגינים נבלמו על ידי שוטרים לאחר שניסו לחסום כבישים.

ההפגנות מתקיימות על רקע החלטת ראש העירייה לבטל את השירותים העירונים ברחובות גאולה ומאה שערים שם התרחשו הפגנות החרדים, מחשש לפגיעה בעובדי העירייה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה), אמר לוואלה! חדשות כי ההחלטה להפסיק את מתן השירותים לחרדים בעיר מהווה ענישה קולקטיבית. "יחזירו את השירותים לשכונות החרדיות, אבל ראש העיר שוגה כאשר הוא מעניש קולקטיבית את אזרחי עירו. אני לא יודע מכוח מה הגיע ראש העיר לבקשה כזו אבל בוודאי שזה לא נשמע טוב להעניש אלפי אנשים, בגלל שישנם כאלה שעשו מעשים שלא ייעשו. אני כלל לא בטוח אם הם גרים בשכונות החרדיות. אישה בהריון, אם לארבעה, נמצאת במעצר כבר שבוע שלם וכל מי שטיפל בפרשיה הזאת שגה בהתנהלותו".

אמש נמסר מעיריית ירושלים כי השירותים לא יינתנו עד אשר יתאפשר מתן שירות ללא סיכון חיי אדם. בעירייה סיפרו כי כתוצאה מההתפרעויות, נפגעו עד עתה 2 רכבי טאטוא, קרוב ל- 50 מכולות ומתקני אשפה וכן הותקפו עובדי ניקיון של העירייה.

ההחלטה לבטל את השירותים התקבלה גם בשל מחאתם המתמשכת של החרדים בעיר נגד מעצרה של האם החשודה שהרעיבה את בנה בן ה-3. בשל ההפגנות, נסגרו לתנועה בשעות הצהריים הרחובות שטראוס, ישעיהו, וצפניה בירושלים עקב הבערות פחים והתגודדויות החרדים. החרדים יידו אבנים גם לעבר שדרות בר-לב וכמה כלי רכב ואוטובוסים ניזוקו כתוצאה מכך. שוטר מג"ב נפצע קל בידו מפגיעת אבן שנזרקה לעברו ופונה לקבלת טיפול רפואי. כלל הכבישים שנסגרו בשל ההפגנות בבירה נפתחו לתנועה בשעות אחר הצהריים.

עידכון ראשון: 19:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully