וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בקרוב יוגש כתב אישום נגד ליברמן

איילה חננאל

14.7.2009 / 21:18

גורמים במשטרה אמרו כי בקרוב יגישו את תיק החקירה עם המלצה להגשת כתב אישום נגד שר החוץ. הערב התקיימה פגישה בין צוות החקירה ליועמ"ש, במטרה לגבש מהלכים בנושא

הגשת כתב האישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן הולכת ומתממשת: גורמים המקורבים לחקירה אמרו היום (שלישי) כי בקרוב יגישו את תיק החקירה לפרקליטות עם המלצה להגשת כתב אישום נגד ליברמן. לדבריהם, זאת מאחר שלאורך החקירה שנוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) נמצאה תשתית ראייתית, המאפשרת למשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ליברמן בגין קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

הערב התקיימה בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ישיבת עדכון בפרשת ליברמן. עם זאת, במשטרה מדגישים כי התיק לא הועבר עדיין לפרקליטות ושהחקירה לא הסתיימה. בישיבה, שבה נכחו מלבד מזוז גם ניצב יואב סגלוביץ' מאגף החקירות של המשטרה ותת ניצב שלומי איילון מפקד יאח"ה, נידונו המהלכים הדרושים לסיום החקירה במועד קרוב לצורך העברת התיק לפרקליטות.

בלשכת היועץ המשפטי הכחישו הערב את הפרסומים מוקדם יותר היום לפיהם הסתיימה חקירתו של ליברמן. מהלשכה נמסר כי "בלשכת היועץ המשפטי נערכה ישיבת עדכון בעניין ליברמן, ובניגוד לפרסומים לא מדובר בסיכום תיק החקירה והתיק לא הועבר לפרקליטות. בישיבה גובשו בין היתר המהלכים הדרושים לסיום החקירה במועד קרוב והעברת התיק לפרקליטות".

על פי הגורמים המקורבים לחקירה, העבירה המרכזית בכתב האישום נגד ליברמן תהייה הלבנת הון. לדברי הגורמים, שר החוץ הפליל עצמו במהלך חקירותיו גם בעבירת לקיחת שוחד. עם זאת, ההערכה היא שעבירה זו תהיה פחות משמעותית בתיק. שר החוץ נחקר פעמים רבות על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות. על פי החשד, ליברמן קיבל סכומי כסף גדולים מגורמים בחו"ל, שהועברו אליו באמצעות חברה שנרשמה על שם בתו, מיכל. במשטרה חושדים שליברמן פנה למעורבים נוספים אשר נחקרו במסגרת הפרשה, בעוד הוא עצמו נמצא תחת חקירה.

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully