וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ב"קו קלוקס קלאן" נעצר בתל אביב

איילה חננאל

14.7.2009 / 0:17

מיקי לואיס מאיון, שמופיע ברשימת "מאה המבוקשים ביותר" של ארה"ב בגין פשעי אלימות קשים נגד יהודים והצתת מכוניות של שופטים, נתפס בדירת מסתור בפלורנטין

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במבצע מיוחד שערכה אמש (שני) יחידת עוז של מנהלת ההגירה במשרד הפנים נעצר בתל אביב בכיר בארגון הגזעני "קו קלוקס קלאן", מיקי לואיס מאיון, המבוקש על ידי האינטרפול וממשלת ארה"ב. מאיון, בן 33, הוא אזרח אמריקאי שמופיע ברשימת "מאה המבוקשים ביותר" של ארה"ב, בגין ביצוע עבירות פדרליות רבות, בהן מעשי אלימות קשים נגד יהודים, הצתת מכוניות של שופטים פדרליים, וחברות בכירה בארגון הקו קלוקס קלאן - ארגון הדוגל בעליונות הגזע הלבן, באנטישמיות ושנאת שחורים, היספניים וקתולים.

המבצע ללכידתו נערך לאחר שהתקבל אתמול מידע מהאינטרפול, לפיו מאיון ברח מרשויות החוק בארה"ב בעקבות כתבי אישום וגזרי דין רבים העומדים נגדו. עוד עולה מהמידע שהועבר, כי מאיון הגיע לישראל כדי להסתתר בשנת 2008 ודאג כל מספר ימים לעבור ממקום למקום ולהחליף זהויות על מנת שלא להיתפס.

אתמול הודיעו אנשי האינטרפול לקציני המודיעין של יחידת עוז כי ידוע להם שלואיס שוהה מזה כיומיים בדירת מסתור בשכונת פלורנטין בתל אביב. אנשי היחידה הגיעו לדירת המסתור, שם כאמרו עצרו אותו. בהמשך יגורש מאיון מהארץ, וממשלת ארה"ב הודיעה כי כבר במהלך הלילה תשלח שני אנשי חוק על מנת לעצור אותו ולהעבירו לידי רשויות אכיפת החוק בארה"ב כדי שימצו עימו את הדין.

מפקד יחידת עוז, ציקי סלע, שיבח את אנשי היחידה ואמר כי "מבצע זה הוא אומנם לא מסוג המבצעים אשר אנו נוהגים לבצע, אך יחידת עוז אמונה על כל נושא אכיפת הכניסה למדינת ישראל ופועלת בכל מישור בנושא בו היא נחוצה. רצוי שאנשים שמבקשים להיכנס לישראל על מנת לברוח מרשויות החוק בארצם ידעו, כי יש לנו יחידת מודיעין מוצלחת, לה קשרים עם כל העולם".

פרסום ראשון: 21:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully