וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: ”החלטת השופט דרורי לא סבירה"

השופט אדמונד לוי מתח ביקורת חריפה על השופט המועמד לעליון משה דרורי, שלא הרשיע אברך שדרס אישה ממוצא אתיופי. "ההחלטה לא מתקבלת על הדעת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

בית המשפט העליון מתח היום (שני) ביקורת חריפה על שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי, המועמד להתמנות לשופט בבית המשפט העליון, בעקבות פסיקתו השנויה במחלוקת של דרורי לפני כשנה, בעניינו של אברך שדרס אישה יוצאת אתיופיה ושוחרר ללא הרשעה. שופט העליון אדמונד לוי אמר בדיון, כי "יש פה אירוע קשה ביותר והכלל הוא שאדם שמוכחת אשמתו מורשע בדין. קראתי את ההחלטה ושבתי וקראתי את ההחלטה ולא הבנתי איך לא מורשע אדם כזה. זה לא מתקבל על הדעת"

לפני כשנה לא הרשיע דרורי נהג שדרס עולה יוצאת אתיופיה, על אף שקבע כי הוא אכן ביצע את הדריסה, כדי לא לפגוע באפשרותו להתמנות כדיין בבית הדין הרבני. על פי גזר הדין, התפתח ויכוח בין הנאשם, אברך המלמד בישיבות, למתלוננת שעבדה כקופאית בחניון, במהלך הוויכוח נעמדה המתלוננת לפני רכבו כי למנוע ממנו לנסוע. למרות זאת, הנאשם החל בנסיעה והמתלוננת נפלה על מכסה המנוע. לאחר נסיעה של כ-15 עד 20 מטר היא הועפה מהרכב, נחבלה בראשה וטופלה בבית חולים.

דרורי קבע כי הנאשם, שטען כי הרשעה תמנע ממנו לכהן כדיין בבית הדין הרבני, ביצע את המיוחס לו. עם זאת הוא לא הרשיעו מאחר ש"עמד בכל דרישות הרמב"ם בהלכות תשובה והתנצל כדת וכדין בפני המתלוננת". עוד קבע דרורי כי הנאשם למד את הלקח: "עתה, יודע הנאשם מה מצבו של מתדיין הממתין לדינו. 'מטען' זה יסייע לו רבות, אם וכאשר ימונה להיות דיין".

בפסק הדין התייחס דרורי אל המתלוננת וכתב: "אני חושב שאם תתאר המתלוננת, אי פעם, במבט רטרוספקטיבי, את חייה בישראל, אז המאורע המכונן של חייה, שבו היא התקבלה סופית לחברה הישראלית כשווה בין שווים, הוא הדיון בפניי. היא החלה את דבריה בהיסוס, בתחושה כי היא אינה נחשבת. בהדרגה, נוכחה המתלוננת לדעת, כי שופט מקשיב לכל הגיג מדבריה, שני עורכי דין פונים אליה בנימוס, ובסוף, גם מי שפגע בה, מתנצל בפניה ומביע כבוד לעדה האתיופית. אני משער כי המתלוננת 'עשתה חושבים' והבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו".

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הסיר את תמיכתו במועמדות דרורי לעליון. במכתב שכתב לשר המשפטים יעקב נאמן נימק ארדן: " משקראתי לעומק את פסק הדין שנתן השופט דרורי, התחוור לי כי גישתו אינה תואמת כלל ועיקר את הגישה הנחוצה והחסרה לשיטתי, בבית המשפט העליון". התומכים האחרים בדרורי הם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו).

ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) דורש לפטר את השופט דרורי. במכתב ששלח לשר המשפטים כתב כי "העובדה שהשופט דרורי הוציא ללא כל הצדקה בחוק, צוו איסור פרסום על שמו של הדורס, בנימוק שפרסום שמו יפגע גם הוא בסיכוייו להתמנות כדיין, יש בה גם בכדי לעורר חשד כאילו ביקש דרורי לסייע בהסתרת המידע החשוב כל כך על האיש מפני הוועדה לבחירת דיינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully