וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערכת היתה צריכה להגן על השוטרים"

איילה חננאל

13.7.2009 / 13:17

בכירי משטרה לשעבר מיהרו להגן על השוטרים המורשעים בפרשת "עבריינים במדים". אהרונישקי: "מחבק אותם בדרכם לכלא". אליק רון: "המערכת לא הגנה עליהם"

כמה מבכירי המשטרה לשעבר הגיבו היום (שני) בשיחה עם וואלה! חדשות על הרשעת ארבעת השוטרים מנהריה במה שמכונה פרשת "עבריינים במדים". שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, אמר כי "צר לי על כל הפרשה, אין ספק שמדובר בשוטרים ומפקדים טובים שלצערי לא עמדו בלחץ שהמון שוטרים ומפקדים עומדים בו בעבר וכיום. אין ספק שזה מעשה אסור ובדיוק כפי שאנו ממצים את הדין אשר נוטלים את החוק לידיים, כך יש לעשות גם מול שוטרים שנטלו את החוק לידיים", אמר אהרונישקי.

לדבריו, "הלקח ללא ספק שהמשטרה צריכה להפיק הוא איך לנהוג על מנת שלהבא לא ייפלו שוטרים לאותו הלחץ ואם במשטרה ובמערכת בכלל לא יסיקו את המסקנות הנדרשות נשמע על שוטרים טובים ורבים שיפלו למצבים כאלו. הוא הוסיף ואמר כי אמר כי היה "מחבק את השוטרים בדרכם לכלא".

אליק רון, לשעבר מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, אמר כי "הרשעתם מחויבת מתוקף המציאות. אי אפשר אחרת . ניסיתי בעבר לתמוך בשוטרים שהורשעו בצד החומרי - הצלחתי לגייס למענם מעט תרומות ואני שלם וגאה עם זה, אבל עם זאת אין זאת אמירה של הסכמה עם המעשה. אני פשוט ער למצוקה הנוראית אליה נקלעו ובה שרו השוטרים ובני משפחותיהם טרם המעשה, מצוקה משני צדדים. מצד אחד איומים וניסיון לפגוע בהם מצד עבריין נבזי, ומצד שני המערכת בה שירתו שלא הצליחה להגן עליהם. על כך גם העיר השופט בהכרעת הדין, בבואו לבקר בחריפות את התנהלות המשטרה. אני מקווה מאוד שבבוא מועד השופטים לגזור את דינם הם יפגינו את מידת הרחמים ויתחשבו במצוקה אליה נקלעו השוטרים".

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ הגיב אף הוא ואמר כי "לא ייתכן ששוטרים ייקחו את החוק לידיים, אך גם לא ייתכן ששוטרים יגיעו למצב של יאוש בהם המערכת לא פותרת את הבעיות שנקלעו אליהם במהלך עבודתם. יש כאן לקחים שמנהיגות המשטרה, ממפקדי מרחבים ומחוזות עד לראש מנהיגות ההוצאה לפועל של מדיניות החוק, צריכים ללמוד: כאשר מתפתח עימות בין שוטרים לעבריינים-לא ייתכן שהמערכת תעמוד מנגד, ולא תעשה כל מה שצריך על מנת להגן על אותם שוטרים ואני מסכים עם ביקורת השופטים על התנהלותה של המשטרה".

הבוקר הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה פה אחד את ארבעת הנאשמים בפרשת "עבריינים במדים" מנהריה. ארבעת השוטרים הורשעו בעבירות של היזק בחומר נפץ, עבירות בנשק ומרמה והפרת אמונים. נגד הארבעה נטען כי הם תכננו להניח מטעני חבלה כדי לפגוע בעבריין מיכאל מור. לטענת המשטרה מור הוא ראש ארגון פשיעה בנהריה. האזרח המעורב בפרשה, רן קרוטר, זוכה בדעת רוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully