וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קים ז'ונג איל חולה בסרטן

טלי גולדשטין

13.7.2009 / 10:14

המידע הגיע ממקורות מודיעיניים סינים ודרום קוריאנים ולפיו, קים ז'ונג איל סובל מהמחלה המאיימת על חייו. כמו כן, הוא סובל מסוכרת כבר שנים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל סובל מסרטן הלבלב המאיים על חייו, כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית YTN. לפי הדיווח, המידע הגיע ממקורות מודיעיניים סינים ודרום קוריאנים.

עבר שבץ או חולה בסרטן?

קים ז'ונג איל הופיע בשבוע שעבר בטלוויזיה הממלכתית לרגל 15שנים למות אביו, מייסד המדינה הקומוניסטית קים איל סונג. בתמונות נראה קים חלש ורזה, דבר התואם את השמועות בחודשים האחרונים על בריאותו הרופפת. על פי סוכנויות הידיעות, הוא נראה בשידור המוקלט מבוגר מ- 67 שנותיו. בשנה שעברה נמנע קים ג'ונג איל מהופעות פומביות ונפוצו שמועות כי הוא עבר שבץ.

מנהיגה של המדינה הקומוניסטית כבר סימן את בנו הצעיר ג'ונג אן, בן 26 כיורש לשושלת המשפחתית ששולטת במדינה ביד רמה. היורש שמונה הוא קים ג'ונג אן, הצעיר בבניו של ג'ונג איל, וטרם ניתן לשער מה תהיה ההשפעה של המינוי על המשך התנהלותה של המדינה בעניין מדיניותה הצבאית.

"חדשות מסוג זה מדגישות את אי היציבות הגיאופוליטית במדינה ואת הסיכונים הנובעים מאי יציבות מסוג זה", אמרו פרשנים. זאת במיוחד לאור הנסיויים הגרעיניים והבליסטיים שערכה צפון קוריאה באחרונה תוך התעלמות מוחלטת מהחלטות האו"ם והגינוי הבינלאומי, כמו גם תוכנית הגרעין המתפתחת שלה.

מכון הסרטן הלאומי האמריקאי קבע כי הסיכויים לשרוד מסרטן הלבלב הם 5.5%. הסרטן תוקף בעיקר אנשים הסובלים מסוכרת. ככל הנראה, קים ז'ונג איל סובל מסוכרת כבר הרבה זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully