וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו זעק בביהמ"ש: "תנו לי את חירותי"

עדי שמחוביץ

6.7.2009 / 11:10

בית המשפט העליון הכריע היום כי מרגל האטום מרדכי ואנונו לא יוכל לצאת מגבולות הארץ. "אני בן אדם ורוצה חופש. אני רוצה להתחיל בחיי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

בג"ץ דחה היום (שני) את עתירתו של מרגל האטום מרדכי ואנונו וקבע כי ואנונו לא יורשה לצאת מהארץ. ואנונו הגיש את הערעור לאחר שלפני כשבועיים האריך שר הפנים, אלי ישי, בשנה נוספת את צו איסור היציאה מהארץ של מרגל האטום מרדכי ואנונו, עד יוני 2010.

בנוסף עומד מול ואנונו איסור יציאה מהארץ ואיסור לשוחח עם עיתונאים ואזרחים זרים. לפני הדיון אמר ואנונו באנגלית לעיתונאים כי "חופש ורק חופש אני צריך. 25 שנים זה מספיק. תנו לי דרכון ואישור לטייל בעולם לצאת מהשליטה של השב"כ והמוסד. אני בן אדם ורוצה חופש. אני רוצה להתחיל בחיי . זאת לא הממשלה שלי ואני לא חופשי עכשיו. אני רוצה ללכת ברחובות ניו יורק".

במהלך הדיון אמר אביגדור פלדמן, עורך דינו של ואנונו, כי ואנונו מוכן להתחייב שלא לדבר או לעסוק בנושאים חשאיים. בתגובה אמר עורך הדין שי ניצן מפרקליטות המדינה, כי יכול להיות שזו תפנית של הימים האחרונים. לדבריו, ואנונו ממשיך להתראיין בנושאים אלו. הוא חשף כי המדינה בטוחה שבידי ואנונו יש מידע סודי שהוא טרם מסר.

ראש הרכב השופטים, נשיאת בית המשפט דורית ביניש אמרה כי הצהרתו של ואנונו אינה נטולת משקל וכי בבוא העת ישקל העניין. היא קבעה כי התקופה של חצי השנה הקרובה תהווה תקופת מבחן לואנונו ושבמידה שהוא יעמוד בכוונתו הוא יוכל לעתור לבית המשפט מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully