וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנספים בשואה - גלגול של נשמות שחטאו"

דני ליבר ואופק עיני

5.7.2009 / 8:53

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שוב מתבטא באופן מעורר מחלוקת. בדרשה שנשא אמש אמר: "המסכנים שנענשו בשואה הם גלגול של נשמות שחטאו"

המנהיג הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף שוב אומר דברים מעוררי מחלוקת. בדרשה שנשא אתמול בערב (שבת) התבטא הרב באופן יוצא דופן בנושא השואה ואמר: "אין לך פורענות שבאה לישראל, אלא אם כן יש בה מאותו החלק של העוון של העגל. כל הצרות שיש לנו מדורי דורות – האינקוויזיציה, השואה וכל הדברים האלה יש בהם חלק מהעוון של העגל".

לדברי הרב, "אנחנו מאמינים בגלגול נשמות. למה היתה השואה... אוי לנו כי חטאנו, זה בגלל גלגול נשמות שחטאו. אין בדורנו נשמה חדשה. כל אלו המסכנים שהיו בשואה אנו שואלים מדוע נענשו ככה". התשובה שנותן הרב לשאלה: "נשמות של הדורות הקודמים".

אין זו ההתבטאות הקיצונית הראשונה של הרב. בשנים האחרונות אמר מנהיג ש"ס דברים רבים שעוררו סערות ציבוריות ואילצו את מקורביו לצאת להגנתו בדרך כלל בטענה שהוא לא הובן כהלכה. לפני ארבעה חודשים, שלושה ימים לפני הבחירות לכנסת, השתלח הרב עובדיה יוסף במפלגתו של אביגדור ליברמן ישראל ביתנו. בדרשתו השבועית אמר אז הרב עובדיה כי "תמיכה במפלגה הזאת, כמוה כתמיכה בשטן וביצר הרע".

בסוף השנה שעברה התבטא יוסף בנוגע למערכת החינוך החילונית. יוסף אמר כי "המורים החילוניים הם חמורים. צריך להוסיף להם ח' בגלל זה". הוא הוסיף כי המורים במערכת החינוך החילונית "לא יודעים כלום, לא שבת ולא מועד" וציין כי "מה מלמדים? מלמדים אותם היסטוריה וכל מיני קשקושים של אומות העולם, זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully