וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית משטרתית ואקדח נגנבו מניצב בר לב

איילה חננאל

4.7.2009 / 19:04

גנבים פרצו במהלך הלילה לביתו של ניצב אורי בר לב, וגנבו ממנו מחשב, אקדח ורכב משטרתי. בשלב זה לא ברור אם הגנבים ידעו כי הבית אליו פרצו הוא ביתו של בר לב

פורצים גנבו הלילה (שבת) מביתו של ניצב אורי בר לב במושב משמר איילון שבשפלה אקדח, מחשב ואת רכב הטויוטה המשטרתי של הניצב.

הפורצים נכנסו לבית שעה שניצב בר לב ומשפחתו ישנו, גנבו את האקדח והמחשב ולאחר מכן מצאו את מפתחות הרכב וגנבו גם אותו. ניצב בר לב גילה בשעות הבוקר כי הדברים חסרים ודיווח למשטרה. כוחות גדולים עוסקים משעות הבוקר בסריקות במטרה לאתר את הפורצים. את הרכב המשטרתי ככל הנראה יתקשו למצוא מאחר שלא הותקן בו איתורן.

במשטרה חוששים כי במחשב שנגנב ישנו מידע סודי וכי האקדח שגנבו יגיע לידי עבריינים. בשלב זה לא ברור אם הפורצים ידעו כי הבית אליו פרצו הוא ביתו של ניצב בר לב.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וניצב אורי בר לב סיכמו בחודש אפריל כי בר לב יחזור לשירות פעיל במשטרה וישמש כנציג משטרת ישראל בארה"ב. מקורבים לשר דיווחו בשעתו כי הפגשיה בין השניים היתה "לא קלה" וכי ייתכן כי בר לב יגיש את התפטרותו מהמשטרה. באוגוסט האחרון, הודיע המפכ"ל כהן לניצב בר-לב כי לא ישולב בסבב המינויים הקרוב במשטרה והציע לו לצאת לחופשת לימודים או לפרוש מן הארגון. בר-לב סירב וביקש להמשיך בתפקידו או להתמנות לתפקיד אחר. לאחר מכן הצהיר כי אין בכוונתו לעזוב את המשטרה, ואף עתר לבג"ץ נגד כל שינוי במעמדו במשטרה, כולל פיטוריו.

בעקבות זאת, המליץ כהן לשר לביטחון פנים לפטר את בר-לב. דיכטר ערך לבר-לב שימוע בדצמבר, ולאחר מכן הודיע לו כי אם לא יקבל את מרותו של המפכ"ל בכל הקשור להמשך שירותו במשטרה - הוא יפוטר. שופטי בג"ץ הוציאו בינואר האחרון צו ביניים המשהה את פיטוריו של בר-לב והורו לדיכטר וכהן לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם לפטרו. בתשובתם לבג"ץ מסרו דיכטר וכהן כי האחריות להדחה רובצת על בר-לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully