וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צוללת ישראלית עברה לראשונה בתעלת סואץ"

3.7.2009 / 17:14

גורמי ביטחון ישראליים מסרו לסוכנות "רויטרס", כי הצוללת מסוג "דולפין" עברה בתעלה כדי להפגין את יכולתה של ישראל מול אירן. דובר צה"ל: "לא נתייחס לפרסומים מסוג זה"

צוללת ישראלית מסוג "דולפין" עברה בחודש שעבר באופן חריג בתעלת סואץ לכיוון הים האדום, במסגרת תרגיל ימי. כך מסרו גורמי ביטחון ישראליים לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריהם, המהלך נועד להפגין את יכולתה האסטרטגית של ישראל מול אירן. בתגובה לדיווח, נמסר מדובר צה"ל לוואלה! חדשות: "איננו מתייחסים לפרסומים מסוג זה".

לפי הדיווח, ישראל נמנעה עד כה ממעבר צוללות, ובפרט מסוג זה, בתעלת סואץ, כדי שלא לחשוף אותן לכוחות הביטחון של מצרים. "זו ללא ספק חריגה ממדיניות", אמר גורם ביטחוני ל"רויטרס", בעקבות פרסום שהופיע בעיתון "ג'רוזלם פוסט". בשלב זה לא ברור אם הצוללת עשתה את המסע מתחת לפני המים, או כשהיא חשופה.

לפי הדיווח, אם הצליחה הצוללת, שלפי פרסומים זרים מסוגלת לשאת ראשי קרב גרעיניים, לעבור בתעלת סואץ - יקוצר באופן משמעותי זמן ההגעה של צוללות ישראליות למפרץ הפרסי. זאת אם יתעורר צורך כזה בעתיד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס השבוע לאיום האירני. בחגיגת יום העצמאות של ארצות הברית, שנערכה בבית השגריר בהרצליה, אמר נתניהו כי "אסור לאפשר חיבור בין משטר דיקטטורי לנשק להשמדה המונית".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully