וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז טל: לא ייאמן שהופכים את טופז לקורבן

איילה חננאל ואופק עיני

29.6.2009 / 1:56

בעקבות פרסום תמלילי חקירתו במשטרה, אמר טל לוואלה! חדשות כי "אסור לרגע לשכוח מי הקורבנות ומי האיש שתכנן ושילם מכספו שוב ושוב על כל תקיפה". טל בחקירה: "טופז קינא בי"

"צר לי מאד שעדות שמוסר אזרח במשטרה במטרה לסייע לה, מוצאת מהקשרה ומודלפת במלואה לתקשורת. ניסיתי לעזור למשטרה לחקור מדוע דודו טופז שלח בריונים לתקוף אנשים חפים מפשע וחסרי הגנה. את הדברים שמופיעים כציטוט שלי כתבה החוקרת במשטרה. היא שמעה אותי ורשמה. המידע שמופיע נכון, אך הניסוחים המופיעים אינם בהכרח שלי ולא התעכבתי לתקן מתוך מחשבה שאין לכך חשיבות. אם ההדלפה של העדות שלי נעשתה על ידי גורמים שיש להם אינטרס לסייע לדודו לקבל דעת קהל אוהדת ואולי עונש קל יותר – זה חמור ומדאיג. זה לא ייאמן שיש כאלה שהופכים את דודו לקורבן. אסור לרגע לשכוח מי הקורבנות ומי האיש שתכנן ושילם מכספו שוב ושוב על כל תקיפה", כך הגיב הלילה (שני) איש התקשורת ארז טל לוואלה! חדשות בעקבות הפרסום של תמלילי החקירה של טל בפרשת טופז.

לפי תמלילי החקירה, שהגיעו לידי וואלה! חדשות והתפרסמו הערב לראשונה, טל הציע בחקירתו מניע שעמד מאחורי תוכניתו של טופז לתקוף אותו. טל הסביר בחקירה כי "דודו טופז קינא בי. זו קנאה שהתבשלה הרבה שנים, קנאה מעצם זה שהיינו באותו מקום ואותו הוציאו ואותי השאירו, ואני ממשיך להצליח והוא כבר לא". לגבי התוכנית לתקוף את טל, העיד במשטרה דניאל זנקו, באמצעות פרקליטו, עוה"ד אורי אביב. זנקו מואשם בתיווך תקיפותיהם של סוכן השחקנים בועז בן ציון והמשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית. עם זאת, טופז מכחיש כי תכנן לתקוף את ארז טל.

"אני מכיר את דודו משנת 1993", סיפר ארז טל בחקירת המשטרה. "כשהתחלתי לעבוד, הצעתי לטופז שיבוא לעשות תכניות בקשת. כשהייתי עוד מנהל תוכניות, היתה לו תוכנית בידור בערוץ הראשון, ואני הצעתי לו שיעשה תוכנית דומה אצלנו בקשת, והוא הסכים. התוכנית נקראה 'רשות הבידור'. התוכנית הזו מאוד הצליחה. זו היתה תוכנית מוקלטת ולא בשידור חי, והוא באיזשהו שלב לחץ עליי לעשות את התוכנית בשידור חי, ואני לא הסכמתי, כי דודו לא היה אדם צפוי, וקשה לסמוך עליו, כי היו לו פליטות פה ולא יכול היה לעמוד בזמנים. זו אחריות גדולה לעבוד בשידור חי, ואני לא סמכתי עליו, ובגלל זה לא הסכמתי".

"בשנת 1995 דודו קיבל מקשת תוכנית טלוויזיה בשידור חי שנקראה 'הראשון בבידור' והיתה הצלחה גדולה מאוד", המשיך ארז טל בעדותו, "אני, במקביל אליו, התחלתי להגיש תוכנית שנקראת 'גלגל המזל', ואז תוכנית אחרת שנקראת 'העולם המופלא', התוכנית הזו החלה לקבל גם רייטינג מאוד גבוה, רייטינג דומה שלפעמים עבר את התוכנית של דודו, וזה מאוד עצבן אותו. במשך השנים תמיד היו לנו תוכניות מקבילות ואחוזי רייטינג דומים, למרות שהוא תמיד היה מוביל, אבל תוכניות מוצלחות מאוד, כמו 'הכספת' ו'רק בישראל', איימו על ההצלחה שלו".

"דודו היה שפוף ונעלב"

לדברי טל, בשנת 2003 קשת עמדה בפני מכרז, "והחליטו להוריד את דודו מתוכנית השידורים. לפני שנה וחצי קשת עשתה פרויקט של 40 שנות טלווזיה והזמינו את כל האנשים ששידרו בתוכניות ב-40 השנים האחרונות, ואני הגשתי את התוכנית הזו. היה שלב בתוכנית שראיינתי את טופז, ובראיון שאלתי אותו שאלות קשות, כמו איך הוא הרגיש כשקשת ביטלו לו את התוכנית ושהיה לו רייטינג נמוך בערוץ 10. היתה לי הרגשה בסוף הראיון שהוא כועס ונעלב מהשאלות שלי. זו הפעם האחרונה שדיברנו או שוחחנו יחד".

בשלב זה שאל אותו החוקר: "למה הרגשת שטופז כעס ונעלב בראיון שעשית לו, במה זה מתבטא?" טל השיב: "הרגשתי שהוא לא רוצה לענות, הוא שתק, הוא יצא קצת שפוף". החוקר שאל את טל: "האם היתה איזו תוכנית טלוויזיה שדודו רצה חלק ממנה ולא קיבל?" טל: "כן, דודו רצה להשתתף בתוכנית האח הגדול, אבל אני לא הסכמתי. המפיק של התוכנית בשם קופרמן שאל את דעתי בתור מנחה התוכנית, ואני אמרתי שהוא לא מתאים, והחלטנו בסוף שלא לקבל אותו". החוקר: "האם דודו ידע שאתה היית חלק בהחלטה לא לקבל אותו באח הגדול?" טל ענה: "הוא ידע שאני מנחה של התוכנית, אבל אני לא חושב שהוא ידע שלא רציתי לקבל אותו לתוכנית".

הודעתו של ארז טל נמסרה ב-4 ביוני במחלק התשאול של המשטרה במרחב ירקון. זאת לנוכח מציאת תיקי המודיעין שלכאורה אסף טופז באמצעות חברת חקירות ואשר כללו לדברי המשטרה את פרטיהם האישיים, סדר יומם ודרכי הימלטות מבתיהם של ארז טל, צביקה הדר ואברי גלעד.

"ניסיתי להסיט את כיוון החקירה"

כשנשאל טופז בחקירתו לגביי תכנון מעשיי התקיפה נגד ארז טל, צביקה הדר ואברי גלעד ולגביי תיקי המודיעין שהכינה לו עליהם חברת החקירות, טען תחילה כי רק רצה "שיהיו לי כתובות של אנשים-חלקם חברים שלי, כמו צביקה הדר, שהבנים שלנו לומדים ביחד בכיתה". לאחר מכן טען בפניי החוקרים כי לא התכוון לתקוף את השלושה, אלא רק לשלוח להם מכתבי איום על מנת להסיט את החשדות כנגדו בפרשה, שבאותה עת כבר לוותה בגל שמועות ברחבי התקשורת.

בחקירתו בעניין שאל החוקר את טופז: "מדוע ביקשת מחברת החקירות לאתר את הכתובות של ארז טל, אברי גלעד וצביקה הדר וגם לצלם את הבתים שלהם? וטופז השיב כי: "לא ביקשתי מהם לצלם. שלא יהיה ספק. כשהתחילו להגיע אלי השמועות שאני מעורב במעשים איומים שכאלה, חיפשתי דרך להסיט את כיוון החקירה. ביקשתי מחברת החקירות למצוא לי כתובות של אנשי תקשורת והכוונה לא היתה חס וחלילה לנהוג כלפי מי מהם בסוג של אלימות. הכוונה היתה שיהיו לי ביד כתובות של לפחות אחד מהם הוא ידיד שלי - צביקה הדר - אנחנו נפגשים פעם בשבוע ליד בית הספר שבו לומדים שני הבנים שלנו באותה הכיתה. אם היה לי משהו בתכנון זה לשלוח לאנשים האלה מכתבים כדי שהמשטרה תחקור גם בכיוונים של אנשים שאינם בעמדות מפתח בתוך משרדי הפקות ובעלי זיכיון השידור וכדי שיווצר רושם שיש פה איזה שהוא אדם שרודף כל מי שנמצא בתקשורת. אפילו חשבתי לשלוח לעצמי מכתב, עד כדי כך הגיע הטירוף. אני חושב שביקשתי מזנקו גם לשלוח אנשים שיתקפו אותי".

נכון לעכשיו, לא מופיע כל סעיף אישום בגין טופז על תכנון תקיפותיהם של הדר, טל וגלעד בכתב האישום שהוגש נגדו, אך מהפרקליטות ניתן למשטרה אישור להמשיך לחקור את הפרשה גם לאחר הגשת כתב האישום נגד טופז ואף להוסיף לכתב האישום סעיפים, כגון סעיף האישום שנוסף היום לכתב האישום של טופז, בגין שימוש ואחזקה של קוקאין.

(פרסום ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully