וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן כבר לא תומך בשופט דרורי

28.6.2009 / 19:54

השר הסיר את תמיכתו במינוי דרורי לביהמ"ש העליון לאחר שבחן את פסק הדין בו לא הרשיע אברך שדרס עולה מאתיופיה כי ביקש סליחה לפי תקנות הרמב"ם

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הסיר היום (ראשון) את תמיכתו במועמדות השופט משה דרורי לבית המשפט העליון. במכתב שכתב לשר המשפטים יעקב נאמן נימק ארדן: " משקראתי לעומק את פסק הדין שנתן השופט דרורי, התחוור לי כי גישתו אינה תואמת כלל ועיקר את הגישה הנחוצה והחסרה לשיטתי, בבית המשפט העליון". התומכים האחרים בדרורי הם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו).

ארדן התייחס בדבריו לפסיקה של דרורי לפני כשנה, בעניינו של אברך שדרס עולה חדשה מאתיופיה. דרורי קבע כי הנאשם ביצע את המיוחס לו אך נמנע מלהרשיעו כדי שלא לפגוע בסיכוייו לכהן כדיין בבית הדין הרבני. הוא נימק את החלטתו בכך שהנאשם התנצל בפני המתלוננת ומילא כך אחר דרישותיו של הרמב"ם.

ארדן גם טען כי אורכו של פסק הדין, שהשתרע על פני למעלה מ-300 עמודים, תרם להחלטתו: "אינני מצפה לפסיקה בת כמה שורות בלבד אך גם בוודאי שלא לדיסרטציות בנות מאות עמודים על פסק דין שאינו עוסק במקרה מורכב יתר על המידה".

על פי גזר הדין, התפתח ויכוח בין הנאשם, אברך המלמד בישיבות, למתלוננת שעבדה כקופאית בחניון, במהלך הוויכוח נעמדה המתלוננת לפני רכבו כי למנוע ממנו לנסוע. למרות זאת, הנאשם החל בנסיעה והמתלוננת נפלה על מכסה המנוע. לאחר נסיעה של כ-15 עד 20 מטר היא הועפה מהרכב, נחבלה בראשה וטופלה בבית חולים.

"לשיטתו (באופן כללי) של השופט דרורי, משביקש נאשם סליחה מקורבנו (גם אם עשה זאת כאשר מורא הדין ובעיקר גזר הדין מרחף מעליו) והקורבן, הנמצא בלחץ נפשי אדיר, נעתר לכאורה לבקשת הסליחה, יש לאפשר גישה סלחנית ולמנוע מהנאשם הרשעה שתפגע בעתידו באופן משמעותי. צר לי מאוד, אך איני יכול להיות שותף לתמיכה בגישה שיפוטית זו", כתב ארדן.

לדברי ארדן, "האלימות וחוסר הסובלנות היא נגע ההולך ומתפשט בחברה הישראלית, ומערכת המשפט לטעמי, אינה יכולה להתייחס בסובלנות לעבירות של תקיפה אלימה בנסיבות חמורות, בין אם ביקש אחר כך התוקף סליחה על מעשיו ובין אם לאו. אינני בוחן כליות ולב ואינני יודע אם באמת ובתמים הצטער האברך הדורס על מעשיו ואם באמת סלחה לו אותה אישה אומללה אותה דרס, אך אני יודע היטב שרצוני כנבחר ציבור הוא להעביר מסר ברור לציבור שמי שינהג באלימות ישלם את מלוא המחיר על מעשיו".

ארד ציין עם זאת כי הוא עדיין סבור שדרורי הוא "שופט מקצועי, איכותי, אנושי וראוי. אינני שותף לכל המאשימים והמשמיצים שייחסו לו תכונות פסולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully